קלפי הפוקימון לא הגיעו – בעל בית המכירות חויב לפצות

אדם שרכש במכירה פומבית מקוונת 50 קלפי פוקימון יקרים, יקבל פיצוי של 1,500 שקל מבית המכירות, לאחר ש-5 קלפים לא סופקו לו
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

פעם אנשים היו אוספים בולים, יש כאלה שאוספים יצירות אומנות והיום נהיה שכיח יותר ויותר לאסוף קלפים מדורגים (לדוגמה קלפי פוקימון וקלפי רוקי). אחד שכזה שרכש במכירה פומבית מקוונת 50 קלפים מדורגים וחמישה מהם לא הגיעו, תבע את בית המכירות – בית המשפט קבע כי בית המכירות יפצה אותו ב-1,500 שקלים כולל הוצאות, למרות שלאחר הגשת התביעה, הנתבע העביר לו סך כולל של 525 שקלים עבור 5 קלפים שלא סופקו.

איסוף קלפים מדורגים, היא תופעה די ידועה בארץ וברחבי האולם (בישראל אף קיים מועדון אספני פוקימון). חלק מהאנשים אוספים את הקלפים המדורגים בתור תחביב או לצורכי משחק והנאה וחלק לצורכי מסחר והשקעה. משמעות של קלף מדורג היא שהקלף עבר תהליך מקצועי אשר מאמת את מצבו הפיזי ואת מקוריותו.

3 קלפים ב-95 דולר

התובע הוא אספן קלפים מדורגים שרכש במכירה פומבית מקוונת 50 קלפים מדורגים. לטענת התובע, מתוך 50 קלפים לא סופקו לו ע"י בית המכירות 5 קלפים מדורגים. לכן, התובע ביקש לחייב את בית המכירות המנוהל ע"י הנתבע לשלם לו פיצוי בסך 1,800 שקלים בגין הנזקים שנגרמו לו עקב כך וגם בשל הזלזול אשר הפגין בית המכירות כלפיו. בין שאר הקלפים שהתובע לא קיבל זה 3 קלפי פוקימון שרכש ב-95 דולר ושני קלפי רוקי שרכש ב-25 דולר.

הרשם מרט דורפמן, שקיבל את התביעה ברובה ציין בהחלטתו כי תנאי בסיסי במכירה פומבית המסורתית והמקוונת הוא שהפריטים שהוצעו למכירה נמצאים בחזקתו של המוכר ומי שרכש פריטים במכירה פומבית, זכאי לקבל אותם לרשותו. "כאשר בית המכירות אינו מספק את הפריטים לרוכש, הוא מפר בכך את התחייבותו החוזית כלפי הרוכש. במקרה שלפנינו, בית המכירות כלל לא היה אמור להתחיל את המכירה הפומבית מבלי שווידא שכל הקלפים שהוצעו למכירה נמצאים בחזקת בית המכירות. הטענה לפיה חלק מהקלפים לא הועברו לבית המכירות ע"י אחד המוכרים, אינה יכולה לפטור את בית המכירות מהתחייבות", כתב הרשם דורפמן בפסק הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות