חשד: התחזה לנותן שירות של חברות במטרה לקבל כספים במרמה

החשוד, תושב לוד, הצליחה במרמה לקבל גישה לחשבונות בנק של אנשים תמימים ולהוציא מהם עשרות אלפי שקלים. בקרוב יוגש נגדו כתב אישום
דניאל בן חמו |
כרטיס אשראי, ארכיון

תושב לוד נעצר בחשד שהתחזה לשירות לקוחות של חברות ועסקים, במטרה לקבל גישה לחשבונות הבנק ולהוציא עשרות אלפי ש"ח בעורמה. בתום חקירה ובהתאם לממצאיה הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים.

חוקרי מחלק פשיעה מקוונת במחוז מרכז פתחו לפני מספר חודשים בחקירה סמויה, עם קבלת תלונה בדבר חשד לעבירות התחזות וקבלת דבר במרמה בהן בוצעו עפ"י החשד העברות של אלפי שקלים מחשבונות בנק של אנשים תמימים לחשבונו של החשוד. מהחקירה עולה כי במקרים הללו נקט החשוד בשיטת פעולה דומה, בה נהג להשתלט על משיבון קולי של חברות שונות, כשהוא משתמש בקול שלו במקום המענה הקולי הרגיל, והפנה את לקוחות החברה לטלפון בשימושו, כאשר לקוחות שפנו לשירות הלקוחות "הפיקטיבי" מסרו פרטים אישיים שאפשרו את ההונאה.

קבלת דבר במרמה

עם התפתחות החקירה, עלה כי החשוד הצליח לחלץ מהקורבנות שם מלא, מספר ת.ז ומספר אשראי ובאמצעות פרטים אישיים השיג את קוד האימות ולאחר מכן מתקשר למוקד הבנקים השונים, מתחזה לקורבנות, מקבל גישה לחשבונות הבנק שלהם ומבצע העברות כספיות לחשבונות אשר נמצאו בשימושו. שוטרי המחלק, עצרו את החשוד – תושב לוד כבן 43 וחשפו עשרות מקרים בתחום ההונאה ובהן: התחזות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כאשר עפ"י החשד בדרך זו גנב החשוד כ 170 אלף שקלים.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת, עפ"י צרכי החקירה, והיום הגישה פרקליטות מחוז מרכז הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות אלו וכן בקשה להאריך את מעצרו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות