22 חודשי מאסר לנאשם בהונאת אשראי

אברהם קרדי הורשע, ע"פ הודאתו, כי רכש מידע על עשרות כרטיסי אשראי ממדינות זרות ועשה בהם שימוש בבתי עסק רבים ברחבי ישראל
אייל חן |
אילוסטרציה

בית משפט השלום בירושלים גזר על אברהם קרדי, שהורשע, על פי הודאתו, בביצוע עבירות מרמה נגד בעלי עסקים ונותני שירותים בסה"כ של למעלה מ-200 אלף שקלים, 22 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעי העבירה.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם רכש קבצי מדיה הכוללים פרטי עשרות כרטיסי אשראי של מדינות זרות השייכים לאחרים. באמצעות פרטי כרטיסי האשראי ביצע עסקאות ורכישות שונות בישראל. הנאשם הציג בפני בעלי עסקים או נותני שירותים שונים כגון בעלי צימר, מסעדות, עמותה שמטרתה לסייע לנזקקים ולמעוטי יכולת, מצג שווא לפיו מדובר באמצעי תשלום שהוא עושה בהם שימוש כדין וכי יש כיסוי לעסקאות שהוא מבצע.

הסדר טיעון

כך, לדוגמא, באחד המקרים הנאשם ביצע הזמנת חדרים במלון בשווי כולל של למעלה מ-96 אלף שקלים ממספר כרטיסי אשראי. בנוסף, בהזדמנויות שונות, הנאשם זייף טפסי העברות בנקאיות עבור מוצרים ושירותים שביקש לרכוש, והציג אותם למוכרי המוצרים או נותני השירותים וקיבל מהם את התמורה במרמה. כך לדוגמא באחד המקרים רכש שלושה כרטיסים להופעה באמצעות טופס העברה בנקאית מזויף. הנאשם הורשע, כאמור, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) להשית על הנאשם שלוש שנות מאסר בפועל וענישה נלווית. הפרקליטות טענה כי צבר האירועים, המרמה השיטתית, התכנון והתחכום ממחישים את החומרה שבמעשיו של הנאשם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות