נהג אוטובוס נאשם בגרימת מותן ברשלנות של אם ושתי בנותיה

לפי האישום, ברשלנות גרם הנהג, להידרדרות האוטובוס לעבר עוברי אורח רבים ברחוב שמגר בירושלים, ובעקבות זאת מצאו את מותן בתאונה האם ובנותיה
אייל חן |
נשארו כל השבוע עם היחידה הצבאית. אילוסטרציה shutterstock
נהג אוטובוס. אילוסטרציה

לבית משפט לתעבורה בירושלים הוגש כתב אישום כנגד מולייה יהייס, 51 מבאר שבע, לאחר שבמסגרת עבודתו כנהג אוטובוס גרם ברשלנות להתדרדרות האוטובוס לעבר עוברי אורח רבים, ביניהן אם ושתי בנותיה שמצאו את מותן בתאונה.

מכתב האישום עולה כי בתאריך 11.8.22 יצא יהייס לנסיעה בקו 402 מהתחנה המרכזית בירושלים לכיוון העיר בני ברק. במהלך הנסיעה עצר יהייס את האוטובוס בתחנה שברחוב שמגר, פתח את דלת תא המטען והעלה נוסעים. לאחר עלייתם, ניסה יהייס לסגור את דלת תא המטען ללא הצלחה. לאחר שהתייעץ עם מרכז הבקרה של אגד, הורה יהייס לנוסעי האוטובוס לרדת ולחכות לאוטובוס הבא.

בשלב זה וכאשר האוטובוס ריק מנוסעים, החליט יהייס לאפס את מערכת החשמל של האוטובוס. לשם כך, יצא מן האוטובוס מבלי שמשך את ידית הבלם, כך שמערכת הבלימה היחידה שנותרה פועלת באותו רגע הייתה המערכת החשמלית. יהייס איפס את תיבת החשמל ובכך ניטרל גם את מערכת הבלימה החשמלית. משכך, החל האוטובוס להידרדר במורד הרחוב, עלה על המדרכה, והמשיך עד שהתנגש בתחנת אוטובוס וגדר בסמוך לקניון "רב שפע".

הדרישה: פסילת רישיון הנהיגה הציבורי

כתוצאה מההתדרדרות, פגע האוטובוס במספר רב של הולכי רגל, ביניהן שושנה גלושטיין ז"ל בת ה-40 ושתי בנותיה, חיה גלושטיין ז"ל בת ה-7 וחנה גלושטיין ז"ל בת השנתיים, אשר מצאו את מותן. בנוסף, נפצעו בתאונה אחד-עשר עוברי אורח נוספים בדרגות שונות, ביניהם בת 21 ששתי גפיה התחתונות נקטעו מעל הברכיים וקטין בן 6 אשר נגרם לו נזק פנימי, חבלות ושברים.

כתב האישום ייחס ליהייס שלוש עבירות של גרם מוות ברשלנות וכן ריבוי גרם נזק לאדם ולרכוש. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לפסול את רישיון הנהיגה הציבורי של יהייס.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות