עברתם תאונת דרכים? הנה השאלות שכל עו"ד ישאל אתכם

כל עו"ד בתחום הנזיקין ישאל אתכם שאלות בסיסיות כדי לבחון אם יש לכם "קייס". עו"ד ג'ני זיו מציגה עבורכם את השאלון וגם את ההיגיון שמאחוריו
עו"ד ג'ני זיו |
אילוסטרציה envato

במידה ועברתם תאונת דרכים, לא משנה אם היא קלה או קשה, כל עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין ישאל אתכם מס' שאלות בסיסיות על מנת לבחון אם אכן יש לכם קייס. החלטנו להרים את הכפפה ולשתף אתכם בשאלות ואת ההיגיון שעומד מאחוריהן, אז בואו נתחיל.

עוד מאת עו"ד ג'ני זיו:

מה הנזק שנגרם לכם?

פגיעה אורתופדית, נזק נוירולוגי, אשפוז, נכות. מטרת השאלה היא להבין אם בכלל נגרם נזק. וכן, גם שריטה היא נזק.

האם אתה מיוצג ע"י עורך דין?

לא מעט לקוחות פונים לעורך דין לקבלת חוות דעת נוספת. זה בסדר גמור, אך חשוב שתדעו כי אף עורך דין לא ייקח את התיק כל עוד הוא משויך לעורך דין אחר. זה לא אתי ומעבר לכך נוגד את ההסכם עליו חתמתם בעת תחילת התהליך.

עו"ד ג'ני זיו
עורכת דין ג'ני זיו

כמה זמן עבר מאז התאונה?

במידה ועברו יותר מ 7 שנים ישנה התיישנות. כל עוד זה פחות, זה בסדר וניתן יהיה להגיש תביעה. מומלץ לא לחכות ולהגיש הרבה קודם לכן.

כתוצאה ממה התאונה קרתה לכם?

יש משמעות רבה לאופן בו נפגעתם, אם כתוצאה מנהיגה ברכב, כהולך רגל, בעת חזרה מהעבודה או בעת נסיעה בקורקינט החשמלי. בהתאם לכך ניתן לתבוע את הגוף האחראי/מבטח. לדוגמה, תביעה כנגד חברת ביטוח המבטחת נהגים או תביעה כנגד המעסיק/ביטוח לאומי במידה והתאונה קרתה בדרך או בחזרה מהעבודה (כמובן שאפשר לתבוע גם וגם).

האם היית מעורב בעבר בתאונת דרכים?

שאלה סופר חשובה, במידה וענית שכן, יהיה צורך לבדוק שהפגיעה הנוכחית אינה קשורה לפגיעה מהעבר. צריך יהיה להוכיח שהפגיעה החדשה קשורה אך ורק לתאונה הנוכחית והיא אינה החמרה של הפגיעה הישנה.

גיל?

לגיל גם כן יש משמעות רבה. בדר"כ אם הפציעה היא בגיל צעיר וישנה עילה לתביעת "אובדן כושר עבודה", החישוב נעשה עד לגיל הפנסיה. במידה ונפגעת בגיל צעיר, התשלום הכולל עד לפנסיה יהיה גדול יותר מאשר בגיל מתקדם יותר.

חשיבות הייצוג המשפטי

זהו! אילו השאלות המרכזיות אותן תישאלו ע" עורך דין מומחה לנזיקין על מנת שיוכל לבחון את כדאיות התביעה. כמובן שתישאלו עוד שאלות אך אילו בהחלט המרכזיות.

אז אם נפגעתם בתאונת דרכים, אל תהססו ופנו אלינו, משרד עורכי דין ג'ני זיו. לאתר המשרד לחצו כאן.

___________________________________________________________

עו”ד ג’ני זיו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות