בן 17 נאשם בהסתה לטרור ברשתות החברתיות

הצעיר נאשם בביהמ"ש המחוזי בנצרת כי פרסם דברי שבח והזדהות עם ארגוני טרור, ובין השאר כתב על מחבלים שחוסלו: "יהי זכרכם ברוך גיבורים"
גילי סיוון-כהן |
תומכי חמאס. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד נער בן 17 תושב הצפון שפרסם ברשתות החברתיות דברי שבח והזדהות עם ארגוני טרור. בנוסף יוחסו לנער עבירות בנשק לאחר שנשא וירה בכלי נשק שונים ולאחר שהרכיב ופוצץ מטען חבלה בשטח בית הספר באזור מגוריו.

מכתב האישום עולה כי עוד טרם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" פרסם הקטין בחשבונות הטיקטוק והפייסבוק שלו דברי שבח ותמיכה בארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האיסלמי. לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" המשיך הקטין לפרסם ברשתות גם דברי שבח למעשי הטרור הנפשעים שאירעו. בין היתר העלה הקטין לחשבון הפייסבוק סרטון בו הוא מצולם נושא נשק עומד ליד אנדרטה לזכר פעילי הג'יהאד האסלאמי, אשר חוסלו בעודם מנסים להוציא אל הפועל פיגוע. לסרטון הוסיף הקטין כיתוב "יהי זכרכם ברוך גיבורים 🖤".

כמו כן, עוד טרם פרוץ המלחמה פנה אליו קטין אחר והתעניין ברכישת כלי נשק. בתגובה, שלח הקטין תמונות של מטעני חבלה מאולתרים, אותם למד להכין. בהמשך הכינו שני הקטינים מטעני צינור מאולתרים. והשליכו את אחד המטענים לתוך מבנה בית הספר באזור מגוריהם.

תיעוד מטריד

בנוסף, בשנים האחרונות בעת ביקוריו של הקטין בבית משפחת אביו בשטחים תיעד עצמו הקטין כשהוא יורה בכלי נשק שונים, בחלק מהמקרים בעודו לובש מדים ועונד על ראשו סרט של גדודי "עז-אדין אל קסאם".

כתב האישום הוגש גם נגד שני נאשמים נוספים (אחד מהם קטין) לאחר שבאחת הפעמים הצטרפו לקטין וירו בכלי נשק בשטח פתוח. לשניים יוחס עבירות של נשיאת נשק וירי מנשק חם. לקטין יוחסו עבירות הסתה למעשה טרור, גילוי הזדהות עם ארגון טרור, נשיאת נשק, ירי מנשק חם, ייצור נשק והיזק בזדון.

בנוסף, הגישה פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט לנוער בנצרת כתב אישום נגד הקטין האחר היה שותף בעבירות של ייצור נשק; נשיאה והובלת נשק והיזק בזדון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות