הביע תמיכה בטרור ונידון לשנת מאסר: "רקד על הדם"

עלי עאמר, תושב כפר קאסם, הורשע כי פרסם לאלפי עוקביו באינסטגרם דברי שבח כלפי מחבלים במהלך תקופת פיגועים. ביהמ"ש: "ליבה את גל הטרור"
גילי סיוון-כהן |
זירת הפיגוע בבאר שבע, מרץ 2022. צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בפ"ת, אליאנא דניאלי, גזרה עונש של שנת מאסר בפועל על עלי עאמר מכפר קאסם, בגין עבירות של תמיכה במעשה טרור, הזדהות עם ארגון טרור וקריאה לביצוע מעשה טרור. בנוסף, נגזרו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. במקרה אחר הוגש כתב אישום נגד נערים שיידו אבנים לעבר רכבים בהם נסעו יהודים בדרך לשכונת הר חומה. "הנאשם, אזרח המדינה רקד על הדם", נכתב בגזר הדין. "במעשיו, כשהוא מפרסם תמונות מהפיגוע עם קריאות תמיכה ועידוד היה משום פגיעה משמעותית בערכים המוגנים של שלום הציבור וביטחונו, של ההגנה על החיים ומניעת מעשי טרור".

עאמר הודה בכתב האישום שהוגש על ידי עורכת הדין דנה אלון מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) ובו יוחסו לו כאמור, 4 עבירות של תמיכה במעשה טרור, 5 עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור ועבירה של קריאה לביצוע מעשה טרור. בין החודשים ינואר ליוני 2022, פרסם עאמר בחשבון האינסטגרם שלו הכולל אלפי עוקבים, פרסומים רבים של: "דברי שבח אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות כלפי מעשה טרור". באותה תקופה, התחולל בישראל גל טרור קטלני במסגרתו נרצחו 11 אזרחים וחיילים באירועי טרור שונים. עאמר נהג לפרסם תמונות וסטורי מהפיגועים תוך הבעת דברי תמיכה בהם, כשבחלק מהפיגועים המבצעים או החשודים היו בני דודים שלו ולכן, נהג להעלות את תמונותיהם עם כיתוב אוהד.

"פגיעה בשלום הציבור"

השופטת דניאלי, ציינה בגזר הדין כי "עסקינן כאמור במעשים אשר נעשו לאורך זמן ויאמר כבר עתה כי בנסיבות אלו אין בידי לקבל את טענת ב"כ הנאשם, לפיה מדובר בפרסומים המפורסמים על ידי אנשים צעירים המתחרטים עליהם כעבור זמן. רצף הפרסומים הבוטה הן באמצעות פוסטים קבועים והן באמצעות סטורי אשר נמחק כעבור 24 שעות, מלמדים על משנה סדורה של הנאשם ועל כוונת מכוון לפרסם פרסומים".

בית המשפט גם עמד על המועד בו בחר עאמר לפרסם את התמונות, תקופה "סוערת" של פיגועים סמוכים: "הנאשם אשר הוא אזרח המדינה, רקד על הדם. במעשיו, כשהוא מפרסם תמונות מהפיגוע עם קריאות תמיכה ועידוד היה משום פגיעה משמעותית בערכים המוגנים של שלום הציבור וביטחונו, של ההגנה על החיים ומניעת מעשי טרור".

עוד ציין בית המשפט כי "בהתאם לפסיקה יש בדברי השבח וההלל למבצעי פיגועים כדי לפגוע בשלום הציבור כאמור וגם כדי להביא לסכנה פוטנציאלית לפיה יהיה מי שיקרא את הפרסומים ויקום לבצע מעשה והמציאות אכן מלמדת כי כאשר מתחיל גל טרור הוא מלובה ובעקבות מעשה אחד נעשים מעשים נוספים".

לבסוף ציינה השופטת כי גם כאשר מדובר בנאשם צעיר, ללא כל עבר פלילי, שהודה בעבירות והביע חרטה עליהן, כבעניינו של עאמר, נוכח חומרת העבירות בהן הורשע והסיכון בהן, "אין מנוס מלהשית ענישה אשר יהיה בה גם כדי להרתיע את הרבים".

נערים נאשמים ביידוי אבנים בשכונת הר חומה

במקביל, הוגש אתמול (יום א') לבית משפט המחוזי לנוער כתב אישום נגד שלושה נערים, תושבי ירושלים כבני 16-14, וזאת לאחר שיידו אבנים לעבר רכבים בהם נסעו יהודים בדרך לשכונת הר חומה.

על פי כתב האישום, בתקופת החגים החלו צעירים תושבי אום טובא ליידות אבנים לעבר רכבים הנוסעים בכביש המוביל לשכונת הר חומה בירושלים. הנאשמים יידו, במספר הזדמנויות, אבנים לעבר מכוניות הנוסעות בכביש וזיקוקים לעבר בתים בשכונת הר חומה. חלק מהאבנים אותן יידו הנאשמים פגעו במכוניות שעברו במקום וכתוצאה מכך נופצו חלונות ושמשות של המכוניות ונגרם להן נזקי פח, נוסעי המכוניות נתקפו בבהלה, ואחד הנהגים אף סטה בשל כך מהנתיב בו נסע.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה בצוותא וחבלה במזיד בצוותא ממניע גזעני. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אליאנא דניאלי

______________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות