שגריר מקסיקו באונסק"ו יוסגר מישראל: "אנס 5 נשים"

ביהמ"ש קיבל את עמדת הפרקליטות שביקשה להסגיר את רואמר סלומיאנסקי לידי מקסיקו, שם הוא מבוקש בשל חשדות לעבירות מין חמורות
דניאל בן חמו |
מעצר. ארכיון

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה והתיר את הסגרתו של שגריר מקסיקו באונסק"ו לשעבר, רואמר סלומיאנסקי, לידי מקסיקו. הסגרתו של סלומיאנסקי התבקשה בידי מקסיקו לשם העמדתו לדין בגין מעשי אינוס כלפי חמש נשים.

המדינה עמדה בטיעוניה על כך שהתמלאו כלל התנאים הדרושים לפי חוק ההסגרה, לצורך הכרזה על סלומיאנסקי כבר-הסגרה. השופט אוהד גורדון קבע כי "שורת מעשי האינוס המיוחסים לו, כלפי מספר נשים, והנסיבות הנטענות של ביצועם לרבות שימוש בכוח ואיומים, מרחיקים את היתכנותה של אמירה, לפיה הסגרתו של המשיב לשם העמדתו לדין בגין מעשים אלה אינה צודקת".

אנחנו לא מדינת מקלט לעבריינים

בחודש דצמבר 2021 הגישו רשויות מקסיקו בקשה רשמית להסגיר את סלומיאנסקי ממדינת ישראל. בהמשך לכך, הגישה באוקטובר האחרון המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה עתירת הסגרה לבית המשפט המחוזי בירושלים. לפי החלטת בית המשפט, סלומיאנסקי ישהה במעצר בפיקוח אלקטרוני עד הסגרתו.

בעקבות ההחלטה נמסר כי "מדינת ישראל בכלל, והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בפרט, ימשיכו במאבק הנחוש בפשיעה חוצת-גבולות, במטרה למנוע את הפיכתה של מדינת ישראל לחוף מבטחים למבצעי עבירות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות