ועדת שרים לחקיקה אישרה את תזכיר החוק להגבלת שכר טרחה

הצעת החוק נועדה להגביל את שכר הטרחה בתביעות לתגמולים המשולמים על ידי משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי לנכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה
גילי סיוון-כהן |
חוזה מסמך עורך דין הסכם
אילוסטרציה envato

ועדת שרים לחקיקה אישרה את תזכיר החוק להגבלת שכר טרחה, אשר נועד להסדיר את הגבלת שכר הטרחה בתביעות לתגמולים המשולמים על ידי משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי לנכי צה"ל ולכוחות הביטחון, נפגעי פעולות איבה, בני משפחה של חללי כוחות הביטחון ופעולות האיבה, פדויי שבי ובני משפחה של חטופים ונעדרים.

הצעת החוק הוכנה על ידי מחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט ציבורי חוקתי) במשרד המשפטים, במטרה לוודא שהתגמולים וההטבות הסוציאליות יגיעו באופן מלא ככל האפשר לנפגעים לצד הצורך שיינתן מענה הולם ושלא תיפגע האפשרות לשכור עורך דין או מי שמסייע בהגשת התביעה.

חוק רטרואקטיבי

הגבלת שכר הטרחה נקבעה בתשומת לב להיקף העבודה המשפטית הנדרשת בכל תביעה בהתאם לסוגה ולמורכבותה, תוך התחשבות בסיכויי ההצלחה של התביעה, והיא תחול הן על עורכי הדין והן על מי שמסייע בהגשת התביעה ('חברות למימוש זכויות'). לפי הצעת החוק אדם ששילם בעד טיפול בתביעה סכום העולה על הסכום המירבי, יהיה רשאי לתבוע את החזרת הסכום העודף.

החוק יחול רטרואקטיבית מיום ה-7 באוקטובר 2023, זאת כדי לסייע למי שנפגע במלחמת 'חרבות ברזל' ונכרת עימו הסכם שכר טרחה הכולל שכר טרחה גבוה משכר הטרחה המרבי שייקבע בחוק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות