כיצד תתמודדו עם תביעות ביטוח לאומי?

גם כשברור לכם כי מגיע לכם פיצוי בגין פגיעה שחוויתם, רצוי לדעת בדיוק כיצד להגיש את הבקשה לפיצויים וחשוב מכך, למי להגיש? עו"ד בת חן טייץ מסבירה מהו הליך תביעת ביטוח לאומי
עו"ד בת חן טייץ |
אילוסטרציה envato

הביטוח הלאומי הוא הגוף הציבורי והממשלתי שתפקידו לבטח אותנו ואת גופנו. אנו משלמים מיסים ממיטב כספנו למוסד זה, מתוך הבנה שהכסף יעמוד לצרכינו, באם נזדקק לו.

הבעיה היא שזה לא תמיד מה שקורה בפועל.

גם כאשר ברור לכם לחלוטין שמגיע לכם פיצוי בגין פגיעה שחוויתם, רצוי לדעת בדיוק כיצד להגיש את הבקשה לפיצויים וחשוב מכך, למי להגיש. קיימים מספר גופים בישראל שתפקידם לפצות בגין נזק שנגרם לכם, ולכן בטרם הפנייה לביטוח לאומי עליכם לבחון האם אתם נכללים באחת המסגרות הבאות.

נכות צבאית

רבות מהפעמים, רק לאחר פגיעה במהלך השירות הצבאי, הסימפטומים והנזקים מתגלים שנים אח"כ, לאחר שכבר פשיטת המדים והמעבר לחיים האזרחיים.

לכן בבואכם להגיש תביעה מסוג זה או אחר, עליכם לשאול את עצמכם האם יכול להיות ששורש הבעיה הוא באירוע מהעבר הצבאי שלכם ואם כן, לפנות לאגף השיקומי במשרד הביטחון.

עורכי דין - אוביטר
עו"ד בת חן טיץ

מקום תעסוקה

אם האירוע שבגינו הנכם תובעים את ביטוח לאומי, אירע במקום העבודה שלכם, עליכם להגיש בקשה לדמי פגיעה ורק לאחר מכן, במידה ויהיה צורך, אז גם לקצבת נכות ומענק נכות לנפגעי עבודה. במידה והתאונה שנגרמה היא כתוצאה מרשלנות המעסיק או האחראי על עבודתכם, ניתן בנוסף להגיש תביעה נגדו על רשלנות.

תאונת דרכים

אם התביעה אותה הנכם מגישים לביטוח לאומי היא לאחר תאונת דרכים שקרתה, יש לזכור כי הפיצוי בעקבות התאונה יכול להיות מופחת מסכום הפיצויים שתקבלו מחברת הביטוח. לצד זאת, הזכות של כל אדם שנפגע בתאונת דרכים, לתבוע בנוסף את החברה המבטחת של הנהג האחראי.

מחלה קשה

האם המוגבלות היא בשל מחלת הסרטן, ALS, שחפת, לקות נפשית או שכלית או כל לקות קשה אחרת, ייתכן ותוכלו לקצר תהליכים ולהגיש תביעה ללא זימון לוועדה רפואית.

• לאחר שלל הבדיקות, רצוי לבחון שוב, האם הקצבה אליה אתם מגישים בקשה, היא אכן הקצבה המתאימה לכם ולצרף אליה את כלל המסמכים הרלוונטיים שעשויים להצביע על מצבכם.

הוועדה הרפואית

אל הוועדה חשוב להגיע עם כלל התלונות והתופעות שמטרידות אתכם (חוסר שינה, כאבים וכו') כמו גם להגיע בליווי עו"ד שיהיה לצידכם לכל אורך הוועדה והצגת המסמכים הרלוונטיים. חשוב מאד לבחור את המשרד הנכון והמנוסה בניהול ייצוג בוועדות רפואיות ובעיקר, בביטוח לאומי. יש לזכור כי המלצותיה של הוועדה הרפואית הן ההחלטה בעניינכם ולרוב, הקול הקובע המפריד בינכם לבין הקצבה.

לאתר בת חן טייץ – משרד עורכי דין לחצו כאן.


עו”ד בת חן טייץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות