גם בשנת 2023: מדינת ישראל ממשיכה להיות גזענית

בשנת 2023 התקבלו ביחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות 373 תלונות בטענה לגזענות והפליה 22% הינן בעניין הפליה במתן שירות
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות מפרסמת היום (יום א') את דו"ח הפעילות לשנת 2023, על רקע ציון היום הבינלאומי למאבק בגזענות ברחבי העולם בסוף השבוע. בשנת 2023 התקבלו ביחידה 373 תלונות בטענה לגזענות והפליה 22% הינן בעניין הפליה במתן שירות ו-15% התבטאות גזענית במרחב הציבורי.

הדו"ח כולל, בין היתר, דיווח על הפעילות הממשלתית במניעת גזענות והפליה, פילוח התלונות שהתקבלו ביחידה בנושא גזענות ממסדית והפליה בשירות הציבורי, ממצאי סקר שנערך בקרב עובדי מדינה בנושא גזענות והפליה במקום העבודה וכן מחקר שבחן את השיח על גזענות והפליה ברשת. כחלק מפעילות היחידה בפיתוח ידע והכשרות, היחידה פעלה למינוי ממונים למניעת גזענות והפליה במשרדי הממשלה וביחידות הסמך.

ירידה בהיקף התלונות

עד כה מונו כ- 70 ממונים וממונות, המשמשים ככתובת לתלונות על התנהלות גזענית או מפלה בקרב העובדים, מייעצים להנהלת משרדי הממשלה, פועלים להטמעת מדיניות למיגור הגזענות ומעלים את המודעות לנושא זה בתוך המשרדים.

במהלך השנה האחרונה הוגשו ליחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות 373 תלונות בנושא גזענות והפליה, מתוכם נפתחו 329 תיקים שהועברו לבדיקה. השוואה להיקף התיקים שנפתחו ביחידה בשנים האחרונות מלמדת על ירידה בהיקף התלונות שמוגשות ליחידה.

מפילוח התלונות לפי נושאי הפניה עולה כי 22% מהתלונות הן בנושא הפליה במתן שירות ציבורי לפי חוק איסור הפליה, 15% בנושא התבטאות גזענית במרחב הציבורי, 12% בנושא הפליה בתעסוקה, 9% התבטאות גזענית בשירות המדינה, 7% פרסום גזעני במרחב הציבורי או עבירה ממניע גזעני, 5% בנושא משטרה וגורמי אכיפה ו-3% בנושא חינוך.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות