פלש לחניה פרטית וטען שבעל החניה גרם נזק לרכבו – ביהמ"ש זיכה

אדם שהחנה את רכבו בשטח עסק פרטי בבני ברק, התלונן במשטרה כי בעל המקום פגע ברכבו. בעל העסק הועמד לדין וכעת זוכה
אייל חן |
אילוסטרציה envato

מצוקת החנייה באזור גוש דן, מובילה רבים להחנות את רכבם במקומות חניה פרטיים, אחד שכזה שחנה במקום עבודה פרטי של אדם בבני ברק, גילה לוחות עץ על רכבו כאשר חזר, המשטרה קבעה כי דווקא בעל המקום, הוא זה שיואשם בהיזק בזדון – בית המשפט עשה סדר והורה על זיכוי הנאשם מאחר ויתכן שבעל הרכב גרם לשריטות על הגג.

על פי כתב האישום המוזר, המתלונן החנה את רכבו הפרטי בשטח בית העסק של הנאשם, בבני ברק, על אף שילוט שהזהיר לא לעשות זאת ועל אף מחאות הנאשם. הנאשם, בעל העסק, המתין באותה שעה למשאית שבאה לאסוף לוחות עץ, ומכיוון שהרכב הפולש של המתלונן תפס את המקום בו התכוון הנאשם לשים את הלוחות, הוא פשוט הניח אותם על הגגון של מכוניתו של המתלונן.

זה שהגיע חזרה הוריד את הלוחות בעצמו, וטען לאחר מכן שהנחת הלוחות הביאה לשריטת גג הזכוכית של הרכב שלו, הזעיק את המשטרה למקום וזאת החליטה לעצור את בעל המקום ואף להגיש נגדו כתב אישום לאחר שבעל הרכב טען אף שהנאשם הלם באגרוף ברכב, אך סרטון שהוא עצמו הביא שלל זאת.

לא הוכח הנזק

באת כח הנאשם טענה, שכלל לא הוכח נזק, ומכל מקום – לא ברור שהנזק לא נגרם כתוצאה מהורדת הלוחות על ידי המתלונן. בנוסף היא טענה שעל פי חוק המקרקעין, מותר היה לנאשם לנקוט בצעד כזה בשל הפלישה לשטחו. כמו כן טענה לאכיפה בררנית – מאחר והמתלונן הסיג גבול ביודעין ולא נעשה איתו דבר.

מנגד התביעה המשטרתית ביקשה מבית המשפט לתת אמון בדבריו של המתלונן ולהרשיע את הנאשם על בסיס עדותו, התמונות והסרטון. לטעמה גם לו החנה המתלונן את רכבו בשטחו הפרטי של הנאשם, וגם לו אכן הייתה עתידה להגיע למקום משאית לאסוף את משטחי העץ, ניתן לראות בסרטון, שהנאשם יכול היה להניח את המשטחים במקום אחר ולא על גג רכבו של המתלונן.

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, תרצה שחם קינן, קיבלה לבסוף את הטיעונים העובדתיים של הסנגורית זיכתה את הנאשם.

"לא הוכח שהנאשם הניח את משטחי העץ על רכבו של המתלונן כשהוא שווה נפש לאפשרות שייגרמו שריטות על גג הרכב, בעת שהמתלונן יוריד את המשטחים מהגג או בנטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות שכשיוריד המתלונן את המשטחים מהרכב, ייגרמו השריטות לגג הרכב, לשמשה ולמוט. מכאן שבמצב דברים בו יתכן שהנזקים לגג, אם נגרמו, נגרמו כתוצאה ממעשיו של המתלונן, לא הוכח שהנאשם הוא שגרם אותם", כתבה השופטת קינן בהכרעת הדין.

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת תרצה שחם קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות