סקר: יותר ממאה אלף קשישים נזקקו לסיוע ברכישת מזון בזמן המלחמה

חברת הסקרים גיאוקרטוגרפיה מצאה כי למעלה ממאה אלף גימלאים שהם כ-9% מכלל הקשישים נזקקו לסיוע ברכישת מזון או בהשגת ארוחה חמה בזמן המלחמה
דניאל בן חמו |
ארכיון, צילום: מתיאס זומר

למעלה ממאה אלף גימלאים שהם כ-9% מכלל הקשישים נזקקו לסיוע ברכישת מזון או בהשגת ארוחה חמה בזמן המלחמה עולה מסקר שנעשה ביוזמת רשות הצרכנות בהסתדרות והסתדרות הגימלאים על ידי חברת הסקרים גיאוקרטוגרפיה.

עוד עולה מהסקר כי רבע מכלל 1.2 מיליון הקשישים בישראל הרגישו קושי במענה רפואי, 13% חשו צורך בסיוע נפשי, 94% מהקשישים התכוננו מראש לשעת החירום והצטיידו עם רשימת טלפונים של קרובי משפחה, תרופות וכסף מזומן.

לפי הסקר עולה כי ל-80% מבני הגיל השל אין לחצן מצוקה, 37% לא יודעים להשתמש באמצעים להעברת תשלום או למשיכת כספים, 22% חוו מקרי הונאה, כאשר 94% מודעים לסכנה שבהונאות צרכניות.

המדינה תסייע?

יו"ר הסתדרות הגימלאים שמוליק מזרחי ומנכ"ל הסתדרות הגימלאים אפרים קורן: "מדובר בסקר ייחודי שנועד לבחון את ביטחונם של מיליון ורבע הקשישים במלחמת "חרבות הברזל" כולל הביטחון התזונתי, הרפואי, הבריאותי והנפשי. המסקנה היא שעל המדינה לחזק את ציבור הגימלאים בנושאים שהועלו בסקר ולכן נעביר אותו לגורמי ממשל כמו שרים וחברי כנסת, רשויות מקומיות, עמותות וגורמי סיוע אחרים.

אפרים קורן מציין בנוסף את הצורך הדחוף לחזק את התמיכה הנפשית של חלק מהאוכלוסייה המבוגרת במצבי חירום, כמו גם מתחייב מאמץ מרכזי בסגירת הפערים בתחושת הביטחון והמענים הנדרשים במצב חירום על ידי הפעלת תוכנית לאומית ותמיכה באוכלוסייה המבוגרת בישראל, בדגש על אוכלוסיית בודדים ובני הגיל הרביעי.

עו"ד ירון לווינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות: "הקשיים האובייקטיביים של הגימלאים יכולים להתגבר בעתות חירום ומלחמה ולכן ישנה חשיבות רבה בהכרת האמצעים הטכנולוגים והדיגיטלים העומדים לרשותם. שימוש ותרגול בכלים ואמצעים אלו בתקופת שגרה יסייע רבות בעת חירום".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות