1,017 עורכות ועורכי דין חדשים הוסמכו בטקס חגיגי

בטקס של לשכת עורכי הדין שהתקיים בשבוע שעבר בבנייני האומה בירושלים הוסמכו 1,017 עורכות ועורכי דין חדשים, בהם 577 נשים ו-440 גברים
מעיין לביא |
טקס הסמכת עורכי הדין החדשים. צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בטקס התארחה משפחתו של לוחם גולני ראם מאיר בטיטו ז"ל שנפל בקרב על מוצב כיסופים ודודתו הוסמכה כעורכת דין. עוד נכחו בטקס מיכל ויעקב גבאי, הוריה של המתמחה שני גבאי ז"ל שנרצחה בטבח בפסטיבל נובה, וקיבלו בשמה של בתם תעודת חברה לשם כבוד בלשכת עורכי הדין. בטקס נשא דברים שופט ביהמ״ש העליון נועם סולברג, שאמר: מוטל על ציבור המשפטנים לתרום את חלקנו, על מנת שמערכת המשפט הישראלית תהא 'תוכהּ כברהּ'.

בטקס חגיגי שהתקיים בשבוע שעבר בבנייני האומה בירושלים הוסמכו 1,017 עורכות ועורכי דין חדשים, בהם 577 נשים ו-440 גברים. בין המוסמכים החדשים – 302 בוגרי אוניברסיטאות, 705 בוגרי מכללות ו-10 חברים חדשים שלמדו בחו"ל. לאחר טקס ההסמכה ישנם בארץ 79,163 עורכי דין פעילים.


צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

הטקס המרגש נערך במעמד שופט בית המשפט העליון, נועם סולברג, ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, יו"ר ועדת ההתמחות בלשכה, עו"ד ואיל חלאילה , יושבי ראש מחוזות הלשכה וחברי מועצה ארצית, מנכ"ל הלשכה עו"ד איתי שונשיין.

בצל האירועים

בין המוסמכים החדשים גם עורכת הדין שקמה ממן ביטון, דודתו של לוחם גולני סמל ראם מאיר בטיטו ז"ל, שנפל בשבעה באוקטובר בקרב על מוצב כיסופים ושיחתו האחרונה והמצמררת לבני משפחתו פורסמה ברבים ונחרטה באוזניי כל מי ששמע אותה. את תעודת עורכת הדין קיבלה עו"ד ממן ביטון מידיה של אחותה, שקמה ממן ביטון אימו של ראם ז"ל ומידיו של ראש הלשכה, עו"ד עמית בכר.

רגע מרגש נוסף היה עם עלייתם לבמה של מיכל ויעקב גבאי, הוריה של המתמחה שני גבאי ז"ל שנרצחה בטבח בפסטיבל נובה, שנשאו דברים וקיבלו בשמה של בתם תעודת חברה לשם כבוד בלשכת עורכי הדין. שני ז"ל, הייתה בוגרת מצטיינת של תואר במשפטים, התמחתה במשרד עורכי דין בתל אביב, וחלמה לעבוד כעורכת דין, חלום שנגדע באחת בטרם הספיקה להגשימו.

בטקס נשא דברים ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, אשר התייחס לתקופה הקשה שעוברת המדינה: "בזמנים קשים אלה, חברי לשכה וגם אתם מוסמכות ומוסמכים יקרים, לקחו חלק נכבד בהגנה על המולדת, העניקו סיוע, השתתפו בשלל יוזמות מדהימות, וכמובן, שירתו במילואים והגנו בגופם על העם ועל המדינה. הזמנתי היום לבמת הכבוד את עו"ד ירדן שרעבי שעובדת במשרד צמח-שיינדר עורכי דין. עו״ד שרעבי התגייסה למילואים ביום השבעה באוקטובר ושירתה בגדוד חי״ר 5060, במשך 176 ימי מילואים! ירדן, ההזמנה שלך להצטרף אלינו בבמת הכבוד בטקס החשוב הזה, היא גם הוקרה אישית וגם הוקרה לכל משרתות ומשרתי המילואים בקרב עורכי הדין ולמשפחותיכם. ובעיקר בנות ובני הזוג שנשאו בנטל לא פחות. ירדן הזמנו אותך לבמת הכבוד, אך הכבוד הוא כולו שלנו".

"מכנה משותף"

עוד התייחס ראש הלשכה לתפקיד הלשכה במאבק על עצמאות מערכת המשפט: "לשכת עורכי הדין תיאבק, ותמשיך להיות, חוד החנית במאבק על עצמאות מערכת המשפט ומערכת אכיפת החוק; ותמשיך להילחם על דמותה וצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית, שוויונית ומתקדמת".

בטקס החגיגי נשא דברים גם כבוד שופט בית המשפט העליון נועם סולברג, אשר בירך את המוסמכים החדשים, תוך שהוא מתייחס בדבריו לחג הפורים, למלחמת חרבות ברזל ולצורך באחדות: "טוב נעשה אם נאמץ את עצת אסתר – 'לך כּנוס': אחדות, הסתופפות תחת המכנה המשותף…".

השופט סולברג ויו"ר הלשכה בכר. צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

"לנו, למשפטנים, תפקיד מיוחד בשיקום לו אנו זקוקים; זוכרים כולנו, כי ערב המלחמה, סוגיות משטריות ניצבו בראש סדר היום הציבורי. צרות אחרונות, לא השכיחו את הראשונות, המוסיפות לרבוץ לפתחנו. תיארתי בתמצית את מלכות השרירות הפרסית, העטופה בגינוני משפט וממשל. תמונת התשליל הישראלית לא יכולה להסתפק אפוא בצדקה פרטנית-קהילתית; גם במישור הציבורי-מוסדי, מוטל עלינו, ציבור המשפטנים, לתרום את חלקנו, על מנת שמערכת המשפט הישראלית תהא 'תוכהּ כברהּ', כנבואת ישעיהו – "בִּצְדָקָה תִּכּוֹנָנִי, רַחֲקִי מֵעֹשֶׁק כִּי לֹא תִירָאִי, וּמִמְּחִתָּה כִּי לֹא תִקְרַב אֵלָיִךְ".

"אכן, עלינו להיות ראויים להקרבה הגדולה של הנופלים, הפצועים ובני משפחותיהם. במאמץ המוסרי הכולל, ישנו תפקיד מיוחד לנו, אנשי החוק והמשפט, בשקידה על בניית חברה צודקת, הוגנת, ובהמשך המסורת המפוארת של בית הלל ושמאי – תרבות של מחלוקת מתוך כבוד, ולשם שמים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות