גם מעידה בזמן הוצאת מסמכים מהרכב נחשבת תאונת עבודה

אף שהמוסד לביטוח לאומי סירב להכיר בעבודת איסתא כנפגעת עבודה, פסק הדין שיצא מבית הדין לעבודה קובע כי אכן מדובר בתאונת עבודה
גילי סיוון-כהן |
ספרי חשבונות
יקבל את החומר? אילוסטרציה envato

עובדת בחברת התיירות "איסתא" הוכרה לאחרונה כנפגעת עבודה בפסק דין שהתקבל בבית הדין לעבודה, כאשר מעדה העת שהוציאה מסמכים מרכבה, זאת לאחר שהמוסד לביטוח לאומי סירב להכיר בה כנפגעת עבודה.
על פי התביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה, העובדת נפצעה בעת שהוציאה מסמכים מרכבה, במטרה לעבוד עליהם מהבית, כפי שנהגה מתוקף תפקידה לאורך שנים. בהחלטת המל"ל לדחות את תביעתה, נטען שהתובעת לא הייתה עובדת בחברה בזמן התאונה.

באת כוחה, טענה מנגד כי העובדת החלה את עבודתה ב'איסתא' לפני כ-20 שנים ונהגה לעבוד מהבית בקביעות. ביום התאונה, יצאה העובדת בשעת בוקר מוקדמת אל רכבה, במטרה להוציא ממנו מסמכים של קבוצות שהיו תחת אחריותה. על פי הנטען, משפנתה העובדת בחזרה לביתה, כשידיה עמוסות קלסרים, היא מעדה, והוטחה בעוצמה רבה במדרכה. שכנים שהיו באזור שמעו את זעקותיה, הזמינו אמבולנס והיא הובהלה למרכז הרפואי "סורוקה", שם אובחן כי היא סובלת משבר בשוק. בעקבות פציעתה היא אושפזה ונותחה.

אישור לגרסת העובדת

כאמור, הביטוח הלאומי סירב להכיר בה כנפגעת עבודה, לאחר שלטענתם בחודש שקדם לתאונה, נערך לעובדת גמר חשבון וסיום העסקה סופי ב'איסתא', וזאת לאחר שהעובדת ביקשה להתפטר והיא לא הייתה רשומה כעצמאית, וכמו כן לא כשכירה, אולם השופט יוסף יוספי, קיבל את טענת עו"ד יגור שהעובדת עברה לעבוד בסניף אחר של החברה, על רקע יחסים עכורים בינה ובין הממונה עליה, בין השאר בשל הודעות וואטסאפ ודוא"ל שהתובעת שלחה בזמן אמת לעמיתיה בעבודה, שאיששו את גרסתה.

"מכל התמונה שנפרשה בפני בית הדין עולה באופן ברור כי התובעת הייתה עובדת מן המניין בחברת 'איסתא' עובר לפגיעתה, במהלכה וגם לאחריה", סיכם השופט.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות