ערעור על עונשו של נאשם בעבירות מין בבת 6

נתנאל אורקיזה, תושב נוקדים בן 34 נידון ל-8 שנות מאסר על הרשעתו, אך בפרקליטות טוענים כי העונש אינו משקף את "שאט הנפש והחומרה הקשה שבמעשיו"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט העליון הוגש ערעור על קולת עונשו של תושב נוקדים, נתנאל אורקיזה, 34, שהורשע בביצוע עבירות מין בקטינה כבת 6 עימה היתה לו היכרות מוקדמת. הפרקליטות סבורה כי עונש 8 שנות המאסר אשר נגזר עליו אינו מבטא את החומרה החריגה של מעשיו, ובפרט לאור גילה הצעיר מאוד של הקטינה, פערי הכוחות ביניהם והאמון שנתנה בו על רקע היכרותם, ומבקשת מבית המשפט להחמיר בעונשו באופן משמעותי.

בכתב האישום נגד אורקיזה תואר כיצד באוגוסט 2021 בשעות אחה"צ נכנסה הקטינה כבת ה-6 לבית הנאשם על מנת לשתות מים. הנאשם ניצל את ההזדמנות, קרא לה לבוא אחריו לחדר השירותים, שם ביצע בה מעשים מגונים. בהמשך הוביל אותה לחדר השינה, שפך על איבר מינו יין, וביצע בה מעשי אינוס. זאת, בזמן שהיא בוכה ואומרת כי כואב לה, אך לא היה בכך כדי להושיע אותה ולגרום לו לחדול ממעשיו.

שאט נפש

הנאשם נתפס בכף על-ידי זוגתו שמצאה אותו ערום מעל מיטתם ואת הקטינה בוכה ומבוהלת. בתשובתו לאישום טען הנאשם כי אינו זוכר דבר מן המתואר וזאת משום שהיה במצב של שכרות. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את הנאשם, לאחר ניהול הוכחות, בביצוע עבירות של אינוס קטינה שטרם מלאו לה 16 שנים ומעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה 16 שנים, שלא בהסכמתה, כפי שיוחסו לו בכתב האישום, וגזר עליו 8 שנות מאסר לצד פיצוי כספי.

המדינה הגישה ערעור על קולת עונשו של אורקיזה בטענה כי אינו הולם את הנסיבות החריגות של מעשיו, ואינו עולה בקנה אחד עם רמת הענישה הראויה למעשים חמורים כגון אלו.

"חומרת המעשים משתקפת בראש ובראשונה בגילה הקטן עד מאוד של הנפגעת, בפערי הגילים והכוחות ביניהם, בעובדה שהנאשם ניצל את היכרותם המוקדמת ואת האמון שהקטינה נתנה בו. כמו כן, העונש אינו משקף את ההשלכות ההרסניות של המעשים על המתלוננת ומשפחתה ואת הצלקות שמעשיו של אורקיזה הותירו בהם, אשר ספק אם אי פעם יגלידו. לעמדת הפרקליטות, העונש הראוי לנאשם צריך לשקף את שאט הנפש והחומרה הקשה שיש בעבירות מין המבוצעות בקטינים כאשר העונש שגזר בית המשפט המחוזי – אינו משקף זאת", נכתב בערעור.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות