5 שנות מאסר לגננת שהורשעה בהתעללות בילדים

הגננת רותי סאלם מגן רננים ב"ש נידונה ל-5 שנות מאסר בעקבות הרשעתה בתקיפה ובהתעללות בפעוטות. היא תפצה את 17 הילדים שנפגעו ב-170 אלף שקל
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה

בית המשפט גזר על רותי סאלם, שעבדה כגננת בגן רננים בבאר שבע, 5 שנות מאסר על הרשעתה בהתעללות ובתקיפת פעוטות שהיו תחת אחריותה. לצד עונש המאסר, קבע בית המשפט כי היא תפצה את 17 הילדים שנפגעו ב-170 אלף שקלים. את עונש המאסר צפויה סאלם להתחיל ב-5 במאי בכלא נווה תרצה.

סאלם הורשעה ביוני 2023 ב- 41 סעיפי התעללות ותקיפה של 27 פעוטות שתועדו בשבועיים וחצי בלבד: 2 עבירות התעללות, 5 עבירות תקיפת קטין חסר ישע ועשרות עבירות של תקיפה.

הפרשה התפוצצה בנובמבר 2020, בגן רננים אז אמא מהגן, שני טואב חשדה כי משהו קורה בגן, הציפה את חשדותיה בפני סייעת שעבדה במקום וזו אישרה את הדברים. באותו היום טואב הגישה תלונה למשטרה ולאחר לקיחת המצלמות התגלה כי סאלם פגעה בפעוטות בגילאי 10 חודשים עד 3 שנים בתקופה של שבועיים וחצי אלו בלבד תועדו במצלמות.

"אנחנו מנסים להחלים"

שני טואב, אמא מהגן שפוצצה את הפרשה ואפרת דמרי אמא מהגן: "4 שנים הגיעו היום לסיומם. כל דיון מטלטל וקשה לנו מאוד ואנחנו שמחות שהגיע הדיון האחרון והיום ניתן העונש שלה. הילדים שלנו ואנחנו סובלים יום יום מהמעשים שלה, מתמודדים עם ההשלכות שלהם ולצערנו את זה אף אחד לא יוכל להחזיר לנו. אנחנו במציאות יומיומית קשה מאוד אבל הידיעה שהיא במאי הקרוב נכנסת לכלא מקל עלינו כמובן. יש לנו דרך ארוכה לשקם את הילדים שלנו, לשקם את המשפחות שלנו, כל כל הבית מתמודד עם מה שקרה לנו בגן אבל אין ספק שהיום נסגר המעגל ונוכל לנסות להתחיל להחלים ממה שהיא עשתה לנו".

מטה המאבק למען הילדים המלווה את ההורים שנים ארוכות: "עוד מתעללת קיבלה את המגיע לה. 41 עבירות של פגיעה בפעוטות, זהו מספר עצום, גם אם מחולק לרוב תקיפות ושני סעיפים של התעללות.. בשורה התחתונה, מדובר בילדים שבמקום לקבל חום ואהבה ספגו רוע טהור. בית המשפט היום העביר מסר ברור כי כל מי שתפגע בילדים תישלח לשנים בכלא ואין ספק שהחמרת הענישה חלה כאן. חשוב לזכור כי הילדים שלנו גם היום נמצאים במערכת פרוצה, כשהמצלמות משמשות ככלי ראיתי ולא מניעתי וחייבים לשנות זאת. חייבים לעצור את ההתעללות כשהיא מתחילה ולא להוכיח אותה כשהמתעללת נתפסת ועל כך לא נוותר, אנחנו נמשיך לפעול לשינוי חוק המצלמות כי הילדים עדיין מופקרים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות