280 אלף שקל פיצוי לאישה שנפצעה בסאונה

התובעת, 71, זכתה בתביעה שהגישה נגד קאנטרי ספורט חדרה ונגד חברת הביטוח ונדחתה גרסתם לפיה האישה היא האשמה בפציעתה
גילי סיוון-כהן |
אישה מבוגרת קשישה טיפול רפואי רופאה אחות בית חולים פציעה חבלה
טיפול רפואי, אילוסטרציה evanto

אישה בת 71 זכתה בפיצוי של כ-280 אלף שקלים כולל שכ"ט עו"ד בתביעה שהגישה נגד קאנטרי ספורט חדרה וחברת הביטוח הכשרה, לאחר שנפצעה קשה בסאונה במתקן בשנת 2017. בית המשפט השלום בבת ים דחה את טענות המקום והביטוח כי האישה שהתה בסאונה יותר מדי זמן ולכן התעלפה מהחום.

על פי כתב התביעה שהגישה, האישה ניסתה לצאת מהסאונה החדשה אך נתקלה בקשיים לפתוח את הדלת. היא התעלפה על הרצפה כתוצאה מכך וספגה חבלת ראש קשה, שבר בלסת ואיבדה שלוש שיניים. לטענתה, הוראות פתיחת הדלת היו שגויות והידית הייתה קטנה מאוד וחמה מלהחזיק בה.

מנגד טענו הנתבעים שהאישה שהתה בסאונה יותר מ-10 דקות בניגוד להוראות, דבר שגרם לה להתעלף. לכן, הם טענו שהפציעות נגרמו באשמתה. אולם השופטת ליעד שגב האמינה לגרסת האישה שהיא מנוסה בשימוש בסאונות ולא שהתה זמן רב מדי.

סרטון האבטחה נמחק

השופטת ציינה שהנתבעים לא הציגו ראיות לגרסתם. סרטון אבטחה שהיה יכול להכריע נמחק, ועדי ראייה רלוונטיים כמו עובדים ומדריכה לא הובאו לעדות. לעומת זאת, האישה תיארה בפירוט את מאמציה הכושלים לצאת מהסאונה. בפסק הדין נכתב כי "אין זה סביר שמי ששהתה בסאונה יותר מהמותר ונגרם לה ערפול חושים, תצליח לשחזר בצורה כה חיה ומדויקת את שאירע". כן הוטל ספק ביכולתה של האישה לפרש נכון הוראות שגויות על פתיחת הדלת.

לאור זאת חויבו הנתבעים לשלם לאישה 229,200 שקלים פיצויים על נזקי הגוף והנפש, בנוסף ל-53,633 שקלים שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט. השופטת קבעה כי פציעותיה נגרמו מכך שלא הצליחה לצאת בשל בעיה הקשורה למקום ולא בגלל שהייה ממושכת יתר על המידה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות