בגלל חשד לאלימות – צו סגירה לגן ילדים

תקדים: ביהמ"ש השלום בב"ש הורה על הפסקת פעילות גן "רננים" בעיר לבקשת הפרקליטות על רקע כתב אישום שהוגש נגד המנהלת רותי סאלם
דניאל בן חמו |
הפגנה נגד התעללות בפעוטות. ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית המשפט השלום בבאר שבע, קיבל את עמדת הפרקליטות ונתן לראשונה צו הפסקה שיפוטי למשך שנה לגן ילדים, בניהולה של גננת, החשודה בביצוע עבירות פליליות כלפי פעוטות בגן שהיו תחת אחריותה. בפסק הדין נקבע כי הצו יעמוד בתוקפו למשך 12 חודשים, אך צוין, כי אין בפרק הזמן הזה כדי למנוע הגשת בקשה לבית המשפט להארכת הצו. השופטת נעם חת מקוב ציינה בהחלטתה: "די בסרטונים שצפיתי בהם כדי לקבוע כי נצפתה בהם תמונה שכללה לעיתים חוסר השגחה ופיקוח על הפעוטות שהעמידו את הפעוטות לעיתים בסכנה פיזית".

המדובר בבקשה תקדימית שהגישה פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) לבית משפט השלום בב"ש, לפי חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, להוצאת צו הפסקה שיפוטי נגד "גן רננים" בב"ש, בניהולה של הגננת רותי סאלם, אשר על פי החשד נהגה באלימות פיזית כלפי קטינים חסרי ישע בגן שהפעילה.

צו הפסקה שיפוטי

לבקשה זו קדמו צווי הפסקה מנהליים, שהוצאו לתקופה המקסימאלית על ידי אגף הפיקוח על מעונות יום ומשפחתונים במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. באשר להליך הפלילי, החליטה הפרקליטות להגיש נגד הגננת כתב אישום, בכפוף לשימוע, בחשד לביצוע עבירות של התעללות, תקיפת חסר ישע והשארת ילד ללא השגחה ראויה.

לא ברור מה העירייה יכלה לעשות. אילוסטרציה shutterstock
גן סגור. אילוסטרציה shutterstock

בבקשה למתן צו הפסקה שיפוטי נגד הגן ביקשה המדינה, כי יאסר על הגננת להפעיל מעון לפעוטות בכל כתובת וגם למספר מצומצם של ילדים, וזאת לטענת המדינה, מאחר ונשקפת ממנה מסוכנות לשלומם של הפעוטות השוהים במעון.

"הילדים נחשפו להתנהלות אגרסיבית"

כאמור בית המשפט, קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע, כי קיים סיכון לשלומם של הפעוטות השוהים במסגרת שהפעילה הגננת החשודה בעבירות פלילית כלפי פעוטות ובכך יש הצדקה למתן צו הפסקה שיפוטי.

השופטת חת מקוב ציינה בפסק דינה, כי "די בסרטונים שצפיתי בהם כדי לקבוע כי נצפתה בהם תמונה שכללה לעיתים חוסר השגחה ופיקוח על הפעוטות שהעמידו את הפעוטות לעיתים בסכנה פיזית (עד כדי נפילה מסל קל תלוי), לעיתים חשפו אותם להצקה מתמשכת מצד פעוטות אחרים ולעיתים חשפו אותם לאנשים שבאו עם כלי עבודה לבצע תחזוקה בפעוטון. בנוסף התגלתה תמונה של התנהלות אגרסיבית עקבית החל מאופן ההשכבה, ההושבה וההחזקה של הפעוטות, ועד הפרדה בין ילדים רבים שלעיתים נעשתה תוך הפלתו של אחד מהם".

בפסק הדין נקבע כי הצו יעמוד בתוקפו למשך 12 חודשים, אך צוין, כי אין בפרק הזמן הזה כדי למנוע הגשת בקשה לבית המשפט להארכת הצו.

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת נעם חת מקוב

__________________________________________________

עו”ד פלילי רוני ברוש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות