4 שנות מאסר למורה לעלייה לתורה שביצע עבירות מין בתלמידיו

ביהמ"ש המחוזי בירושלים גזר את העונש על תושב בית שמש, שהורשע בריבוי עבירות של מעשים מגונים בילדים שהגיעו אליו ללימוד לקראת בר המצווה
רונן לוי |
לימוד תורה, ארכיון. צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על נאשם תושב בית שמש, 4 שנות מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בשיעור של 25 אלף שקלים למתלונן, לאחר שביצע מעשים מגונים בקטין אותו לימד לקרוא בתורה לקראת בר המצווה.

הנאשם הורשע בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 16 שביצע בין השנים 2009-2012. מכתב האישום שהוגש כנגדו עלה כי הנאשם ביצע את העבירות עת למד בכולל בעיר בית שמש שנמצא בחצר ביתו של הקטין, יליד 1998, ולאחר שקיבל רשות מהוריו להשתמש במחסן הסמוך ולעבוד שם, תוך שהוא מלמד ילדים לקראת בר מצווה.

הנאשם זוכה מהאישומים ביחס לשלושה קטינים נוספים משום שאלה לא היו מעוניינים להעיד בבית המשפט. על פי הכרעת הדין, הנאשם נהג לבצע את המעשים המגונים כאשר הקטין היה מגיע למחסן במטרה לשחק במחשב של הנאשם, לצפות עמו בסרטונים או ללמוד לקרוא בתורה לקראת בר המצווה שלו.

עבירות מין בקרוואן

"כתב האישום בו הורשע הנאשם כולל עשרות אירועים של מעשים מגונים שבוצעו במהלך מפגשים קבועים בין המתלונן לנאשם במשך כשנתיים. רובם התבצעו בחדר שבקרוואן בחצר ביתו של המתלונן, במקום בו המתלונן אמור היה לחוש מוגן, על ידי אדם שהיה מוכר לו היטב והיה בעל גישה קבועה לבית המשפחה. הנאשם ניצל את נדיבותם של בני המשפחה שהעמידו לרשותו את חדר העבודה בקרוואן ואף לא ביקשו תמורה. הוא ניצל גם את השתוקקותו של המתלונן לעשות שימוש במחשב, שהיה נדיר בסביבה החרדית בה גדל, ואת הקרבה שנוצרה ביניהם בשל כך, כדי לפגוע במתלונן פגיעה קשה באופן קבוע" ציינה השופטת חגית מאק-קלמנוביץ'.

"הנאשם ביצע את העבירות במחשכים, מאחורי הקלעים, כשהוא ונפגע העבירה הקטין היו לבד. הוא ניצל את תמימות הקטין ואת כמיהתו לדברים שלא היו ברשותו, כדי לפגוע בו. בחלק מהמעשים שיוחסו לו, ניצל הנאשם את העובדה שהוא זה שלימד את הקטין לבר המצווה. מעשים מסוג זה עשויים להיות בעלי השלכות משמעותיות וארוכות טווח על נפגע העבירה. מדובר בעונש מאסר משמעותי שנובע מחומרת מעשיו של הנאשם ושניתן על אף הזמן הרב שחלף מאז שבוצעו העבירות. אנו מקווים שגזר הדין יביא לנפגע העבירה ולמשפחתו מעט מזור" ציין עורך הדין אדר ארז לאחר מתן גזר הדין.

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת השופטת חגית מאק-קלמנוביץ'

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות