90 שנות מאסר על רצח 3 בני אדם בגלל סכסוך משפחות

בית המשפט גזר את דינו של אחמד בכרי, 29, שהורשע ב-3 מקרי רצח ו-3 ניסיונות רצח, על רקע סכסוך דמים בין שתי משפחות בכפר ענה
דניאל בן חמו |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר על אחמד בכרי, 29, שלושה מאסרי עולם אשר ירוצו במצטבר, ועוד 15 שנות מאסר ופיצוי בסכום של מיליון ו-14 אלף שקלים זאת לאחר שבשל סכסוך דמים בין שתי משפחות בכפר בענה הורשע בשלושה מקרי רצח ושלושה ניסיונות רצח.

במסגרת הכרעת הדין התייחס בית המשפט בהרחבה לשלבי התכנון אשר קדם למעשי הרצח, המעקבים אחר רכבי הקורבנות וההצטיידות באמצעים אשר הובילו, ביום 31.10.20 לרציחתם של שלושת הקורבנות ראמי אבו זלאם, 41, סהיר חסן, 38, וחאמד חוסין, 23, ולניסיון לרצח של שלושה אנשים נוספים בשמורת תל דן. כמו כן, התמקד בית המשפט בהשתלשלות העניינים והרקע לביצוע המעשים בעקבות הסכסוך המתמשך בין שני הפלגים בתוך משפחת חסארמה אשר גבה מספר קורבנות. בנוסף הורשע בכרי בנשיאה והובלה של נשק, הצתת הרכב אשר שימש לצורך הימלטות מהזירה, ושיבוש מהלכי משפט.

בטיעונים לעונש ובסכומים הדגישה הפרקליטות את חומרת וממדי תופעת האלימות הפושה בחברה הערבית. מדובר במעשי עבירה אכזריים שהביאו לגדיעת חייהם של שלושה אנשים. התוצאה הקשה וחומרת המעשים באו לידי ביטוי לאחר תכנון יוצא דופן. בנוסף התייחסו עו"ד גם לעובדה שבכרי לא הודה ולא לקח אחריות על מעשיו. בנוסף התבקש ביהמ"ש לקבוע שגם שמדובר באירוע אחד במהלכו נרצחו מספר אנשים, עדיין יש להטיל עונשים מצטברים. בנוסף ביקשה הפרקליטות להטיל את הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק באשר לכל אחת ממשפחות הקורבנות; כמו גם לנפגעי עבירת ניסיון לרצח.

נזק עצום

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות במלואה וקבע בגין המעשים של רצח בנסיבות מחמירות – שלושה מקרים – הטיל על בכרי שלושה מאסרי עולם באופן מצטבר.

כבוד השופט דבור הוסיף: "ענין לנו בעבירות אשר בוצעו בתחכום לאחר תכנון שארך זמן וכלל שרשרת פעולות ומעקבים. הוסף לכך, מעשי העבירה בוצעו על ידי מספר אנשים כך שלא מדובר במבצע יחידי. יש לציין, כי הנזק העלול היה להיגרם תולדה למעשי בכרי הינו רב ועצום ורק בנס אותם קורבנות לא קיפחו את חייהם".

לאור האמור, בית המשפט גזר על בכרי 3 מאסרי עולם במצטבר, 30 שנות מאסר בגין יתר העבירות (3 עבירות של ניסיון רצח, עבירה של הצתה ושיבוש מהלכי משפט). עונשים אלה הוטלו במצטבר ובחופף לשלושה מאסרי עולם, הפעלת מאסר על תנאי בן 7 חודשים אשר הוטל על בכרי, כך שסופו של יום ירצה בכרי שלושה מאסרי עולם, ועוד 15שנות מאסר. פיצוי בסכום של 258 אלף שקלים לכל אחד משלושת העיזבונות של נפגעי עבירת הרצח שקיפחו את חייהם, ופיצוי של 80 אלף שקלים לכל אחד מנפגעי העבירה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות