נעצר חשוד נוסף ברצח ליאור גרינברג

עם חזרתו מחו"ל נעצר דין קסטנטיני, המזוהה עם ערן חייא, בחשד למעורבות ברצח הצעיר שהשתייך לארגון מוסלי. חבריו כבר עומדים לדין על חלקם ברצח
נעמה כהן |
ייבוא סם
אילוסטרציה envato

אחרי חודשים ארוכים בחו"ל, דווקא בזמן שהסכסוך בין ארגוני הפשע של חייא למוסלי, העלה הילוך בשבועות האחרונים כאשר רימונים מושלכים חדשות לבקרים, והמשטרה נראית די חסרת אונים, דין קסטנטיני המזוהה עם ערן חייא, חזר מחו"ל ונעצר על ידי המשטרה בחשד לרצח ליאור גרינברג בחולון, בחודש אפריל האחרון. בינתיים כתב אישום הוגש נגד ארבעה מעורבים ברצח.

לחבורה עבריינית בראשה עמדו ערן חייא והאחים התאומים דין ושון קסנטיני, היה להם סכסוך ארוך עם משפחת מוסלי. במסגרת הסכסוך בין שתי החבורות, התחקו אלה אחרי אלה וניסו לפגוע בהם. במסגרת הסכסוך, בין השאר הונח מטען חבלה רב עוצמה ברכבו של אלי מוסלי בחודש מרץ 2023. כחודש לאחר מכן, נרצח ביריות בביתו בראשון לציון, ברוך ברוכוב, אשר השתייך לחבורת חייא – קסנטיני.

חייא נגד מוסלי

בני חבורת חייא – קסנטיני וחנוני חשדו כי חבורת מוסלי היא האחראית לרצח ברוך בורוכוב וביקשו לנקום את מותו בפעולת תגמול כלפי חבורת מוסלי וכך קשרו קשר יאיר חנונה, 33 מבת ים, וכן כנגד נדים עבדאללה, 31, אחמד פאנג'רי, 20, וואסים עבדאללה, 25 מתל אביב תוכנית עבריינית לגרום בכוונה למותו של גרינברג ז"ל.

על פי כתב האישום, שהוגש נגד הארבעה, כחלק מתוכנית הרצח החליטו הנאשמים להביא להגעתו של גרינברג ז"ל סמוך לביתו של חנונה, שם יארבו לו נדים עבדאללה ופאנג'רי במקום מסתור, בכוונה לגרום למותו ביריות. לשם כך, ישתמש חנוני במערכת המצלמות אשר ברשותו בביתו ובשליטתו להכוונה, מעקב ותזמון של נדים ופאנג'רי לביצוע הרצח.

וואסים עבדאללה ישמש כנהג המילוט לנדים ופאנג'רי לאחר הרצח. על מנת להסוות את מעורבותו בתכנונה ובהוצאתה אל הפועל של תכנית הרצח, יצא חנוני מהארץ לדובאי שם חבר לחלק מחבורת חייא – קסנטיני. מדובאי, בדק חנוני את תקינות המצלמות וכיוון אותן למקום שבו תכננו הנאשמים שבארץ לארוב לגרינברג ז"ל.

שאר הנאשמים הצטיידו לבינתיים בקטנוע ובטלפונים מבצעיים. בהתאם לתוכנית הרצח, יצאו נדים ופאנג'רי בשעה לילה מבית מגורי משפחתם בחולון כשהם רכובים על גבי הקטנוע, חובשים קסדות שחורות על ראשם ונושאים שני אקדחים ובהם מחסניות המכילות לפחות 12 כדורים. השניים הגיעו בסמוך לזירת הרצח והתמקמו.

עולם תחתון

במקביל לכך, יצא וואסים ונסע ברכב המילוט למיקום סמוך שבו המתין לשובם של הנאשמים האחרים. לאחר שהגיע המנוח לזירת הרצח, כיוון חנונה את מצלמת המעקב לעברו ועקב אחר תנועותיו ומסלול הליכתו לאורך הרחוב. עם הגעתו של המנוח לזירה הסיט חנונה את מצלמת המעקב לעבר הכניסה לבניין הסמוך, שם המתינו נדים ופאנג'רי והכווין אותם לשם ביצוע הרצח. נדים רץ לעברו של המנוח, שלף את האקדח וירה בו בראשו ובגבו מספר יריות.

בעקבות הפגיעות המרובות והחמורות נפל המנוח ארצה ונדים המשיך לירות בו בעודו שרוע על המדרכה. מספר שניות לאחר מכן, הגיח פאנג'רי בריצה לעברו של המנוח וירה בו מספר יריות שפגעו בו באופן אנוש בראשו ובגופו, עד שווידא את מותו. סמוך לאחר מכן, רצו השניים וזינקו על הקטנוע כדי להימלט מהמקום, כשהם מותירים את גרינברג ז"ל שרוע על הקרקע שותת דם. מותו נקבע במקום.

כאמור כעת כשמונה חודשים לאחר הגשת כתב האישום ובשיאו של הסכסוך של חייא עם מוסלי, החליט קסנטיני לחזור מחו"ל, הארכות הן שבעקבות הגשת כתב האישום, חומרי החקירה הועברו לנאשמים וככל הנראה יתכן ואין בהם די כדי להפליל את קסנטיני ברצח גרינברג ולכן הוא החליט לשוב ארצה. בכל מקרה, הבוקר חוקרי הימ"ר יביאו אותו להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות