חדש: קיצור זמנים ברישום לרשות התאגידים

משרד המשפטים השיק מנוע מובנה ברשות התאגידים לבדיקת שם חברה לקיצור זמנים ומניעת סירובים לשיפור השירות: "שינוי דיגיטלי פורץ דרך"
גילי סיוון-כהן |
להתמודד עם עבירות סייבר - מאמר מאת עו"ד שני רופא
אילוסטרציה envato

רשות התאגידים השיקה מנוע מובנה לבדיקת שם חברה, בעת הגשת בקשה לרישום חברה זאת לצורך הפחתת סירובים וקיצור זמני רישום אחוזי הסירוב ירדו בכ-30% תוך שבועיים מאז הושק השרות לראשונה. המנוע מסייע לרישום חברה בקלות ומרכז בתוכו את עשרות הכללים והנהלים שנדרש לבדוק בעת רישום חברה תוך רמת דיוק גבוהה.

רישום חברות בישראל הוא חלק בלתי נפרד מהכלכלה בישראל והוא מנוע צמיחה שחשוב להבטיח שיפעל בקלות, ביעילות ובמהירות. פעילות זו חשובה למשק ותורמת לדירוג מדינת ישראל במדדים בינלאומיים שבוחנים את קלות עשיית העסקים במדינת ישראל. מסיבה זו רשות התאגידים שבמשרד המשפטים בוחנת בכל עת את הליך רישום החברות, כדי להסיר חסמים ובירוקרטיה ולהבטיח כי הליך רישום החברה יעשה בקלות.

בשל העובדה שבמרשמים המתנהלים ברשות התאגידים רשומים כחצי מיליון תאגידים, המלאכה של בחירת שם מתאים עשויה להיות כרוכה בקשיים, שכן לעיתים השם שנבחר דומה לשם קיים. רשות התאגידים בחנה את הליך רישום החברה ומצאה כי רבות מהבקשות מסורבות מהסיבה שלא ניתן לאשר את השם המבוקש. סירובים אלה הכבידו על התהליך והאריכו את פרק הזמן של רישום החברה.

שינוי פורץ דרך

כדי לייעל ולפשט את ההליך ולהבטיח רישום מהיר, רשות התאגידים שילבה בהליך הרישום המקוון שינוי דיגיטלי פורץ דרך והבנתה בתוכו מנוע לבדיקת שם החברה המבוקש. המנוע מרכז בתוכו את עשרות הכללים והנהלים שנדרש לבדוק בעת רישום חברה ונותן רמת דיוק גבוהה. יודגש, כי בהתאם להוראות הדין, רשמת החברות לא תאשר שם מבוקש לחברה, בין היתר במקרה שנמצא שהוא זהה או דומה עד כדי להטעות לשם תאגיד אחר או של סימן מסחר רשום, שם שיש בו משום תרמית או הטעיה או שנמצא כי הוא עלול לפגוע בתקנת הציבור או ברגשותיו.

הודות לשילוב המנוע בהליך הרישום, כאשר הלקוח מקליד את השם המבוקש המערכת בוחנת אותו ונותנת חיווי ביחס לסבירות שהשם יאושר. כאשר קיים תאגיד או סימן מסחר בשם דומה המערכת נותנת אינדיקציה לכך שהשם לא יאושר ומפרטת את הסיבות לכך ואת שמות התאגידים ששמם דומה או את סימן המסחר הדומה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות