הנאשם איים על השופט: "באזרחות אתה אפס, כלום"

ביהמ"ש השלום בת"א גזר 4 חודשי מאסר על בוריס אהרונוב, 52, שבעודו ממתין לגז"ד בעניינו איים על השופט: "אני יורד לאולם אני רוצח אותו"
דניאל בן חמו |
בית הדין לעבודה מחק תביעת מנכ"ל שעבד בסין ותבע את מעסיקיו בארץ
אילוסטרציה: shutterstock

שופט בית משפט השלום בתל אביב, שאול אבינור, גזר 4 חודשי מאסר על בוריס אהרונוב, בן 52, לאחר שאיים על שופט בזמן שהמתין לגזר דינו בתיק אחר. התביעה דרשה 16 חודשי מאסר, בשל עברו הפלילי.

על פי כתב האישום, נכח אהרונוב באולם של שופט בית משפט השלום בנתניה ובעת שהמתין לקיום הדיון בעניינו החל לצעוק ולגדף את השופט באולם. בהמשך יצא הנאשם מהאולם ופגש בשני מאבטחים, אשר הובילו אותו לקומת הכניסה, או אז החל הנאשם לשלוח את ידיו לכל עבר ולצעוק: "השופט הזה אני אזיין אותו, הבן זונה הזה".

באותן הנסיבות, עת ישב הנאשם בחדר השהייה בבית המשפט עם המאבטחים, אמר הנאשם: "השופט האפס המושתן הזה, בן זונה חושב שהוא יותר טוב ממני, אפילו אפס כמוני עדיף עליו, אני בעצמי אפס מאופס אבל הוא אפילו יותר אפס ממני, זבל בן זבל, בחוץ בלי חליפה הוא כלום, גפרור שבור …"בהמשך הוסיף הנאשם ואמר: "המושתן הזה עוד יראה, הוא ייצא לפנסיה אני אדקור אותו למוות… יש המון אנשים שמפחדים ממני, הוא הולך לפחד ממני גם כי אני אהרוג אותו ואהיה הדבר האחרון שהוא יראה".

"באזרחות הוא אפס"

מיד ובסמוך אמר הנאשם לאחד המאבטחים: "באזרחות הוא כלום, הוא אפס, אני גומר אותו באזרחות", ובהמשך הוסיף: "מה אתם חושבים שזה ששניכם עומדים עליי מפחיד אותי? אני מפרק את שניכם עם אגרוף אחד אתם מתים על הרצפה, גם אם תביאו את כל המאבטחים שיש לכם במשמרת… אני רוצה למות, זה כל מה שאני רוצה, אין לי יותר סיבות לחיות, הלוואי שאני פשוט אמות".

המאבטחים ביקשו להחזיר את הנאשם אל האולם, על מנת שיישמע את גזר דינו, אך הנאשם אמר: "אם אני יורד לאולם אני רוצח אותו, תורידי אותי רק אם את רוצה שארצח אותו במקום" והכל תוך שבעט עם רגלו ברצפה בכוח, הטיח את מכשירו הסלולרי ברצפה וחבט בחוזקה על שולחן.

התביעה כאמור דרשה 16 חודשי מאסר, בין השאר בשל עברו הפלילי המכביד של הנאשם והדגישה במיוחד את הרשעתו הקודמת האחרונה של הנאשם, הכוללת גם הרשעה בגין עבירת האיומים, אשר במסגרתה נשפט הנאשם לעונש של 8 חודשי מאסר בפועל, וביקשה להסיק מכך כי עסקינן בנאשם שהיה מסוגל להוציא לפועל את איומיו. הנאשם, עצמו בדברו האחרון לעונש, אמר: "אז הייתי מאוד עצבני ולא שולט על הפה שלי אני מבקש סליחה מכבוד השופט… לא התכוונתי".

לא התכוון להוציא לפועל את האיום

השופט אבינור, שהחליט לבסוף להקל עם הנאשם ולקבוע עונש של 4 חודשי מאסר, כאשר 3 חודשים מהם יצטברו לעונש מאסר אחר אותו נושא הנאשם בימים אלה וחודש אחד בחפיפה. "ביצועה של עבירת האיומים פוגע בערכים החברתיים של ההגנה על שלוות נפשו של הפרט ועל חירות פעולתו. בנוסף, באיומים כלפי נושאי תפקידים ציבוריים בכירים יש משום פגיעה בהגנה על סדרי השלטון והמשפט, והדברים חמורים במיוחד כאשר מדובר באיום של בעל דין על שופט. חומרה זו קיימת גם כאשר האיומים מושמעים באוזני מאבטחי בית המשפט, האמונים על שלומם וביטחונם של השופטים, מה גם שבענייננו נלוו לאיומים לפגוע בשופט גם איומים לפגוע במאבטחים עצמם", כתב השופט אבינור.

עוד הוסיף השופט בגזר הדין: "יש משמעות בקביעת חומרת האירוע, שכן יש בו כדי לחזק את המסקנה – העולה מעובדות האירוע עצמן – כי מדובר באירוע ספונטני, לא מתוכנן וללא כוונה להוציא את האיומים לפועל, שבמהלכו נתגלתה מצוקה נפשית של הנאשם אשר באה לידי ביטוי בהתנהגות בלתי מותאמת, לרבות בהתבטאויות הנאשם על כך שמאס בחייו".

______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שאול אבינור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות