מסלולים ירוקים חדשים בנושא שינויי מבנה, מיזוגים ופיצולים

כחלק ממהלך רחב שנועד להגביר את השימוש בכלי של מתן החלטות מיסוי מקדמיות, פרסמה הרשות המסים 4 מסלולים ירוקים חדשים ועדכנה 2 מסלולים קיימים
נעמה כהן |
רשות המסים, צילום: פלאש 90
רשות המסים, צילום: פלאש 90

כחלק ממהלך רחב שנועד להגביר את השימוש בכלי של מתן החלטות מיסוי מקדמיות, פרסמה רשות המסים ארבעה מסלולים ירוקים חדשים ועדכנה שני מסלולים קיימים בנושא שינויי מבנה מיזוגים ופיצולים. מסלולים אלה יעניקו ודאות גדולה יותר ושירות מהיר יותר במתן החלטת מיסוי בעסקאות משמעותיות במשק.

במסגרת המסלולים שעודכנו, אוחד המסלול המיועד למיזוגים המבוצעים בתום שנת המס עם המסלול המיועד למיזוגים המבוצעים בתום רבעון, וצומצמה מגבלת ההפסדים שניתן להעביר מחברה לחברה בעת מיזוג מ-30 מיליון שקלים ל-60 מיליון שקלים. כמו כן ניתנת האפשרות לקבל החלטה במסלול ירוק גם למיזוג חברה שמקור הכנסתה אינו מעסק אלא משכירות.

בעסקאות של היפוך שרוול, מיזוג בדרך של החלפת מניות (לרבות לשלד בורסאי), פיצול אנכי ופיצול אופקי – פורסמו לראשונה מסלולים ירוקים אשר יגבירו ודאות ויעניקו שירות מהיר יותר לעסקאות מסוגים אלו.

לקראת מסלולים ירוקים נוספים

החלטת מיסוי במסלול ירוק הינה החלטת מיסוי לכל דבר ועניין אשר לאור החזרתיות הגבוהה בנתינתה מעבירים אותה למסלול ירוק על מנת לתת שירות מהיר ויעיל יותר.

במסגרת פעילות רשות המסים להפחתת הנטל הבירוקרטי, גביית מס אמת ומתן שירות יעיל, מובילה בשנה האחרונה החטיבה המקצועית מהלכים אל מול ציבור המייצגים על מנת להרחיב את השימוש בכלי של מתן החלטות מיסוי מקדמיות במסלול ירוק, הן בהרחבת מסלולים קיימים והן בפרסום מסלולים חדשים, לאור הצרכים והתפתחות המשק. זאת, על מנת להפחית חיכוך ולתת שירות טוב, מהיר, ויעיל שיביא להגברת הוודאות במשק.

בשלבים הבאים של המהלך, צפויים להתפרסם בתקופה הקרובה מסלולים ירוקים חדשים בנושאים נוספים בין היתר בתחום האופציות לעובדים, שוק ההון ומע"מ.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות