האחים נאוי לא יוכלו לקזז הפסדים ב153 מיליון שקלים

מהסיבה שמדובר בתכנון מס מלאכותי, האחים נאוי לא יוכלו לקזז הפסדים צבורים בגובה של 153 מיליון שקלים שהיו בשלד בורסאי שרכשו מאיש העסקים אביחי סטולרו
מעיין לביא |

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ירדנה סרוסי, קיבלה את עמדת פקיד שומה ת"א 4 ברשות המסים לפיה האחים נאוי לא יוכלו לקזז הפסדים צבורים בגובה של 153 מיליון שקלים שהיו בשלד בורסאי שרכשו מאיש העסקים אביחי סטולרו, והעבירו אליו פעילות, משום שמדובר בתכנון מס מלאכותי. מדובר בפסק דין רוחבי בעל השלכה על תכנוני מס דומים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

האחים נאוי עסקו בנכיון שיקים במסגרת חברות פרטיות בבעלותם. בשנת 2011, רכשו האחים נאוי שלד בורסאי ויצקו לתוכו את הפעילות בניכיון שיקים. בשלד הציבורי אותו רכשו, היו 153 מיליון שקלים הפסדים צבורים, אותם הם קיזזו כנגד ההכנסות תוך שנים ספורות, דבר שהביא לידי כך שלא שולם מס באותן שנים. רשות המסים בחנה את העסקה וקבעה כי מדובר בפעולה מלאכותית ולפיכך שללה את ההפסדים הצבורים שהיו במערערת.

בית המשפט קיבל את עמדת רשות המסים כי רכישת שלד ציבורי וקיזוז הפסדים כפי שביצעו האחים נאוי, מהווה עסקה מלאכותית. נקבע כי המועד הקובע לבחינת העסקה, הוא יום רכישת השלד. כל מועד שלאחר מכן, הוא בבחינת חוכמה שבדיעבד. הוכח כי רכישת השלד על ידי האחים נאוי, היה בגלל טעם פיסקאלי יסודי – ההפסדים הרבים שהיו בשלד הציבורי במועד הרכישה והציפייה של האחים נאוי לנצל את ההפסדים.

עוד נקבע, כי אומנם האחים נאוי הצליחו להוכיח את החשיבות לרכוש שלד ציבורי ולהכניס אליו את פעילותם בניכיון השקים, אולם הוא קיבל את עמדת רשות המסים לפיה האחים נאוי היו צריכים להוכיח מדוע דווקא רכשו את השלד הספציפי אותו רכשו, בהשוואה לחלופות אחרות שהיו זמינות בבורסה באותה העת ושנשאו הפסדים פחותים. נקבע כי היה על האחים נאוי להוכיח כי נקטו מאמצים סבירים לנסות לאתר שלדים נוספים שאין להם הפסדים או שיש להם הפסדים פחותים ושניתן היה לרכוש אותם באותו מבנה עסקה.

לפיכך, קבע בית המשפט כי הוא מקבל את עמדת רשות המסים לפיה רכישת השלד על ידי האחים נאוי, מהווה פעולה מלאכותית לצורכי מס ולכן אין לאפשר להם לקזז את ההפסדים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות