מהו העונש הראוי לעבירה של ניסיון רצח?

לביהמ"ש העליון הוגש ערעור על גזר הדין בעניינו של אסלאם גבארה שהורשע בניסיון רצח ונידון ל-13 שנות מאסר. הפרקליטות טוענת כי יש להשית עליו מאסר עולם
%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%97%d7%9f |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

לבית המשפט העליון הוגש ערעור על גזר דינו של אסלאם גבארה, בן 24 מטירה, אשר הורשע בניסיון רצח על רקע סכסוך בין משפחות בחברה הערבית, ונגזרו עליו 13 שנות מאסר בלבד. טענת הפרקליטות היא כי העונש לא מעניק ביטוי מספק לחומרת המעשים, שהיו כפסע מלהסתיים ברצח של ממש. כן טוענת הפרקליטות כי עונשו של הנאשם לא מעניק משקל ראוי לתופעת השימוש בנשק חם, במדינה בכלל, ובפרט בחברה הערבית.

במהלך האירוע כיוון הנאשם את אקדחו לעבר ראשו של המתלונן, וידא שאכן מדובר באדם מהמשפחה ה"יריבה" ואז ירה מטווח קצר מאד אל קדמת הרכב בו ישבו המתלונן ואדם נוסף. הנפגע אמנם נותר בחיים, אולם סובל ועתיד להמשיך לסבול מנכויות אורתופדיות ונפשיות.

מגמת החמרה

בבית המשפט המחוזי מרכז הורשע הנאשם על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה על העונש. הפרקליטות ביקשה לגזור על הנאשם עונש של 17 שנות מאסר, אך בית המשפט גזר כאמור על הנאשם עונש 13 שנות מאסר בפועל.

בערעור שהוגש טענה המדינה כי מדובר בעונש שאינו מעניק משקל מספיק לחומרתם המופלגת של המעשים ולעובדה כי מדובר באירוע שרק במזל לא הסתיים ברצח ממש שדינו מאסר עולם חובה. הפרקליטות טענה כי העונש אינו נותן ביטוי מספק לחומרה היתרה שבאירוע, לנזק, לעובדה שמדובר במכת מדינה של ממש וכן למגמת ההחמרה בענישה: "הגם שבית משפט קמא התייחס בגזר דינו למגמת ההחמרה בענישה בעבירות נשק, ובפרט בעבירות אלימות שנעשות באמצעות נשק, לשיטת המערערת הוא לא יישם באופן מספיק את הרטוריקה".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות