הזדמנות אחרונה: הבת עברה הפלה בחזקת אמה והועברה לאביה

ביהמ"ש לנוער בחיפה החליט שלא להעביר לפנימייה את הנערה בת ה-15 ולהעניק לאב הזדמנות בגידולה: "הוכיח מסוגלות הורית כלפי בתו השנייה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט לנוער בחיפה החליט לא להעביר לפנימייה נערה בת 15 שנעדרת מבית הספר ועברה הפלה, אלא לתת לאביה הזדמנות לגדל אותה בביתו. השופט חננאל שרעבי קבע שהאב הוכיח את מסוגלותו ההורית כלפי בתו הקטנה, ושיש לכבד את רצונה של הנערה לגור אצלו.

הנערה ואחותה הקטנה בת ה-13 נולדו מקשר זוגי של האב והאם. האם טענה שבתה הגדולה נוהגת באופן פרוע, גונבת כסף, מתרועעת עם גברים מבוגרים וצורך סמים. היא גם טענה שהנערה סירבה להגיע לבית הספר והפלה בגיל 14. היא דרשה להעביר את הנערה לפנימייה, וקיבלה את תמיכת גורמי הרווחה והאפוטרופא לדין של הנערה.

האב ערער על החלטת הפנימייה, וטען שהוא יכול לטפל בבתו הגדולה כמו שהוא עושה עם הקטנה, שמצבה השתפר מאז שעברה לגור אצלו. הוא גם הביא עדות של הנערה, שהביעה רצון להישאר אצלו ואיימה להתאבד אם תועבר לפנימייה.

צעד קיצוני

השופט שרעבי החליט לקבל את הערעור, ולא להוציא את הנערה ממשמורת הוריה. הוא כתב שהוצאת קטין מבית הוריו היא צעד קיצוני, שיש לנקוט בו רק כאמצעי אחרון, כשלא ניתן למצות את הטיפול בקהילה. הוא גם כתב שיש לתת לאב הזדמנות להראות את יכולתו ההורית, ושיש לכבד את רצונה של הנערה, שיודעת להביע את עצמה.

השופט התייחס גם לעובדה שהאב הצליח לטפל בבתו הקטנה, שהייתה עלולה להישלח לפנימייה בעצמה. הוא כתב שהאב בא עם "קבלות" בדמות הטיפול וההשגחה המוצלחים על בתו הקטנה עד כה. הוא הוסיף שאין בטוח שהאב יצליח לטפל בגדולה כמו שהצליח עם הקטנה, אבל צריך לתת לו את ההזדמנות לכך.

השופט קבע שעניינה של הנערה יידון שוב באפריל הקרוב, יחד עם עניינה של אחותה הקטנה. הוא ציין שזמן הילד הוא יקר, אבל לא יקרה דבר אם נמתין חודשיים כדי לראות אם חל שיפור במצב הנערה.

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חננאל שרעבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות