האם המשפט "אתם לא יודעים מי אני" מהווה איום?

בן 20 מהצפון נתפס מבצע עבירת תנועה אך מצא את עצמו במעצר בחשד לאיומים על השוטרים והחזקת סכין. ביהמ"ש: "הבסיס לחשד ברמה נמוכה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

צעיר בן 20, תושב הצפון, ללא עבר פלילי, שחזר מלוויה, נעצר על ידי השוטרים לאחר שביצע עבירת תנועה. הצעיר ביקש מהם לזרז את הטיפול ולאחר דין ודברים מצא את עצמו במעצר בגין איומים על שוטרים וכן החזקת סכין – בית המשפט שיחרר אותו וקבע אין אינדיקציה שהחיפוש במכוניתו נערך כדין.

באחרונה נעצר הצעיר ולטענת השוטרים בעת קבלת דו"ח תנועה על חלונות מושחרים, הוא החל להשתולל ואף איים על השוטרים בכך שאמר לשוטרים: 'אתם לא יודעים מי אני'. לאחר לילה במעצר, הוא הובא לבית המשפט, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

מעצר שווא?

הסנגורית ביקשה לשחררו וטענה כי מדובר במעצר שווא וכי החיפוש במכוניתו היה לא חוקי והסכין משמש אותו לצרכי עבודה. עוד טענה הסנגורית כי לדברי מרשה הוא נדחף, התייחסו אליו בגסות והוא הודה שקילל. "באשר לאיומים – האמירה אתם לא יודעים מי אני, אני אראה לכם הוכרה בבתי משפט כאמירה לא יפה אך לא איום על פי החוק", אמרה.

השופטת אורית קנטור שקיבלה את דברי הסנגורית, ושחררה אותו בחתימה על ערבות עצמית, ציינה בהחלטתה כי הבסיס לחשד לעבירת האיומים, הינו ברמה נמוכה לאור מהות הדברים שנאמרו הן לגרסת השוטרים והן לגרסת החשוד ובאשר לסכין שנתפס ציינה: "לא מצאתי בתיק כל אינדיקציה כי החיפוש נעשה כדין וכי מולאו הטפסים הנדרשים לרבות קבלת הסכמת החשוד לחיפוש, כך שיש לו טענות כבדות משקל לעניין ראיה זו ועבירה זו", סיכמה השופטת קנטור.

________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אורית קנטור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות