תושב יפו הורשע בניסיון לינץ' בחייל צה"ל

ביהמ"ש הרשיע את נור יוסף בעבירת מעשה טרור של ניסיון רצח. 3 מעורבים נוספים הודו כי לקחו חלק בלינץ' בחייל, אך כתב האישום נגדם בוטל
אייל חן |
הפרות סדר ביפו במהלך מבצע "שומר חומות", צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב, הרשיע את נור יוסף בעבירת מעשה טרור של ניסיון רצח, בגין מעורבותו בניסיון הלינץ' שנעשה בחייל צה"ל ביפו בעת מבצע שומר החומות בחודש מאי 2021. במהלך המשפט 3 תושבי יפו שהודו בלינץ' בחייל במהלך חקירתם בשב"כ חזרו בהם ואז התברר כי הם לא לקחו חלק פעיל בלינץ' אלא הגיעו אחרי, והפרקליטות חזרה בה מכתב האישום.

השופטים טלי חיימוביץ, לימור ביבי ועודד מאור התייחסו בפסק הדין לעובדה כי בתקופה המדוברת הייתה נתונה האוכלוסייה האזרחית בישראל למתקפה של אלפי טילים ורקטות וכן כי במקביל התעורר גל התפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומי – גזעני. במהלך משפטו אישר הנאשם כי הוא זה שזרק את האבן אך הכחיש שהתכוון לגרום למות החייל, כשלטענתו תקף את החייל לאחר שנודע לו כי החייל נשא עמו אבן. עם זאת, במהלך חקירתו בבית המשפט אישר שבעת קרות האירוע הבין כי המעשה שהוא עושה (זריקת האבן על החייל) עלול להביא לתוצאה קטלנית.

לא הטיל ספק

בהכרעת-הדין דחה בית המשפט את טענת ההגנה שלפיה הנאשם לא התכוון להמית את החייל בציינו כי "הנאשם לא הצליח להטיל ספק בגרסת התביעה, לפיה הוא לא ידע דבר על כוונות מאיימות לכאורה של החייל או על האבן שבכליו, עובר לתקיפתו. דחינו את גרסתו של הנאשם בבית המשפט, בהיותה גרסה כבושה, בלתי מהימנה שאינה עולה בקנה אחד עם הראיות האובייקטיביות בתיק, ובפרט עם סרטון מצלמת האבטחה המלמד על ריצתו חדורת המטרה של הנאשם לכיוון החייל, על המרחק הפיסי שבין הנאשם לחייל בעת התקיפה ועל ריצתו היציבה של הנאשם מהמקום בעת הבריחה".

כזכור, על פי כתב האישום נור ונאשמים נוספים, שהו בשדרות ירושלים ביפו, במסגרת התקהלות מאורגנת שמטרתה הייתה לפגוע בעוברים ושבים ממוצא יהודי ולגרום נזק לבתי עסק המצויים בבעלות אזרחים יהודים. בסמוך לכך, צעד ברחוב ל.ש. המשרת כחייל בצה"ל. חלק מהנאשמים הבחינו בו ויחד עם אחרים התקרבו לפגוע בו פיזית וזאת ממניע לאומני – אידיאולוגי. יוסף, ששהה מן העבר השני של הרחוב והבחין בתקיפת החייל, רץ לעבר החייל כשבידו לבנה והטיח את הלבנה בחוזקה בראשו של החייל בכוונה לגרום למותו. בעקבות פגיעת הלבנה בראשו, התמוטט החייל ונפל ארצה. אף לאחר שהתמוטט, המשיכו הסובבים לתקוף את החייל ולבעוט בו.

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת טלי חיימוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות