הגננות המתעללות מהגן של אורלי – סרטונים קשים הוצגו בדיון בביהמ"ש

הורי הילדים שנפגעו במהלך שהותם בגן "לולי של אורלי" פגשו לראשונה את הגננות הנאשמות בפתח הדיון: "יום קשה מאוד שאי אפשר להתכונן אליו"
אייל חן |
הגננות הנאשמות בהתעללות. צילום: מטה המאבק למען הילדים

לולי של אורלי – הוצגו סרטונים קשים באולם בית המשפט בו מואשמות, אורלי דוידוביץ ובתה דניאל ליבוביץ בהתעללות ב- 14 פעוטות. הסרטון האחרון שהוצג מציג את נאשמת 1 (דניאל) מעירה פעוט משנתו תוך הנפתו לרצפה ואז ממשיכה להניפו מהידיים מצד לצד במהירות ואכזריות. מיד לאחר סרטון זה ביהמ"ש יצא להפסקה. הורים יצאו בבכי מהאולם

בפתח הדיון פגשו לראשונה ההורים לאחר כשנתיים את הנאשמות. המפגש היה טעון כשהנאשמות לא מסירות את המעילים מראשן, ההורים הטיחו בהן את שמות הילדים וצעקו לעברן בזעקות שבר.

בפברואר 22 הוגש כתב אישום חמור באמצעות הפרקליטה עו"ד טלי קרת, כנגד השתיים שניהלו את "לולי של אורלי" המונה למעלה מ–200 אירועי התעללות ותקיפות, כולל התעללות נפשית ב- 12 קטינים חסרי ישע בידי אחראי, בין מעשיהם בכתב אישום: קשירת פעוטות לזמן ממושך לטרמפולינה, מכות, טלטול, הטחות, סטירות, משיכות בשיער ועוד. לאחרונה תוקן כתב האישום ושתי בנות נוספות התווספו לכתב האישום בסעיף התעללות נפשית כתוצאה ממה שחוו בגן, כך שהכתב אישום מונה כיום התעללות ב- 14 פעוטות.

סרטונים קשים לצפייה

בסרטונים שהוצגו ניתן לראות כי נאשמת 1 מכה את פעוטה א.א עד כדי כך שהיא נופלת בחוזקה על הרצפה. אם הילדה פורצת בבכי ויוצאת מן האולם.

פעוט ה.ה נרדם על כסא האוכל ונאשמת 1 (דניאל) מצליפה בו עם חיתול להעיר אותו. לא בכך תם העניין והיא קמה להכותו בראשו כדי שיתעורר.

סרטון אחר רואים את הפעוטה מ.מ בלול כשנאשמת 1 מכה בה מעל 10 מכות בראש ללא הפסקה. בחלק זה אם הפעוטה פרצה בבכי.

סרטון קשה נוסף מציג את הפעוט ה.ה מוכה בחוזקה ונופל על הרצפה, כך נשאר במשך 25 דקות כשאין שום מענה לבכיו וכאבו.

לאורך הסרטונים טוענת הפרקליטות כי יש לשים לב לכך שכלל הפעוטות נוכחים והכל נעשה בפניהם כפי שמובא באישום 13 להתעללות נפשית בילדים.

"יש עוד כברת דרך"

ליאור עפרוני, אם של פעוטה מהגן: "יום קשה מאוד שאי אפשר להתכונן אליו. לראות אותן יושבות מורידות את הראש במקום להישיר מבט אלינו פשוט מרתיח. צפינו בסרטונים כל כך קשים ואני רואה את הבת שלי עומדת שם מבועתת, צופה בכל מה שחברים שלה עוברים, מבוהלת. איך בכלל ניתן להטיל ספק בהתעללות הנפשית שהם עברו שם? אם אנחנו צופים מהצד ובוכים אז איך מרגישים קטנטנים כאלה?. אני יודעת שיש עוד כברת דרך עד גזר הדין אבל מה שראינו היום רק ממחיש את החשיבות להרחיקן מהחברה לשנים ארוכות"

השופטת בדימוס, עו"ד שרה פריש, זמירה גולדנר ויחזקאל ריינהרץ המייצגים את ההורים (פרו בונו): .הנאשמות בחרו שלא להעיד והתובעת מציגה חלק קטן מהסרטים המתעדים תקיפות והתעללות שיטתית קשים ומזעזעים בפעוטות. זו היתה שיגרת החיים בגן, שיגרה של אלימות פיזית ונפשית.

ההורים שיושבים באולם וקול בכים מלוה את הצגת הסרטים מגלים איפוק יחסי אך הטראומה ניכרת על פניהם".

מטה המאבק למען הילדים: "אי אפשר להתרגל לזוועות"

ממטה המאבק למען הילדים נמסר: "אי אפשר להתרגל לזוועות שרואים בסרטונים. אנחנו ראינו כל כך הרבה סרטונים בפרשות שונות וכל פעם מחדש מתוודעים למפלצתיות והאכזריות של אותן נשים שכל מה שעליהן לעשות הוא לאהוב ולשמור על הילדים שהוריהם הפקידו אצלם בבוקר וחשבו שהם במקום הטוב ביותר. לראות את ההורים מפורקים למראה הסרטונים, שנתיים אחרי התפוצצות הפרשה מוכיח שוב ושוב כי אין זמן לטראומה. היא נוכחת והם יומיום מתמודדים עם המעשים שלהן.

"אנחנו בעיצומו של המאבק שלנו לתקן את חוק המצלמות ולו רק היתה להורים גישה כפי שאנחנו מבקשים במעונות, אז הסבל היה נעצר בזמן!. כמה עוד ילדים יחזרו נכים בגופם ובנפשם מהגנים?".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות