שוחחה בטלפון ונפלה לבור ניקוז, בכמה תפוצה?

ביהמ"ש בחיפה הורה לעיריית טירת הכרמל לפצות את האישה בכ-320 אלף שקלים, בשל רשלנותה ולאור הנזק שנגרם לה בשל תעלת הניקוז שנותרה פתוחה
נעמה כהן |
טלפון נייד סלולארי מכשיר טלפון אישה מחזיקה טלפון
אילוסטרציה evanto

לא פעם אומרים כי שיחה בטלפון נייד מהווה סכנה בזמן נהיגה. כעת מתברר שגם בהליכה ברחוב הוא מסוכן, כאשר אישה, בת 65, שהלכה בטירת הכרמל ושוחחה בטלפון לא שמה לב שרשת תעלת ניקוז פתוחה ונפלה ונפצע. כעת שופטת בית משפט השלום בחיפה אפרת קריב, חייבה את העירייה בפיצוי לאישה של כ-320 אלף שקלים כולל שכ"ט עו"ד.

על פי התביעה, האישה יצאה לפני כחמש שנים מביתה שבטירת הכרמל והלכה להתפלל בבית כנסת. בדרך היא שוחחה בטלפון. בשלב מסוים היא חלפה על פני תעלת ניקוז שהייתה פתוחה, נפלה בעוצמה ושברה את הכתף והברך. לאחר התאונה היא הובהלה באמבולנס לבית החולים "כרמל", בהמשך היא הועברה לשיקום בבית החולים האיטלקי ושוחררה כחודשיים לאחר התאונה. כעבור חודשיים נוספים היא שבה לעבודתה.

העירייה טענה שהאישה לא הביאה לעדות את אחיה, שעל פי הנטען הגיע לזירת התאונה וסייע לה, כך שעצם הנפילה לא הוכחה. עוד הוסיפה העירייה כי גם אם התביעה תתקבל, יש להשית על התובעת אשם תורם משמעותי שכן היא שוחחה בטלפון ולא הייתה אחראית מספיק להתחמק מהמכשול.

שימו לב לאן אתם הולכים

השופטת קריב שקיבלה את התביעה, ציינה שעדות התובעת הותירה עליה רושם אמין והעירייה נהגה ברשלנות: "מדובר ברשת ניקוז שיצאה ממקומה ויצרה סיכון בלתי סביר מאמצע המדרכה ועד סופה. מיקום המפגע מגביר את הסיכון הנשקף לכל אדם המבקש לעלות או לרדת מהמדרכה… התרשלות הנתבעת הוכחה בעצם קיום המפגע, שכן היה על הנתבעת לצפות שהעדר תחזוקה נאותה יגרום סיכון למשתמשים", כתבה השופטת קריב אך התייחסה לעובדה שהתובעת היתה שקועה בשיחת הטלפון והטילה עליה אשם תורם בשיעור 20 אחוזים.

"אדם ההולך ברחוב", כך הוסיפה השופטת, "עיניו בראשו ועליו לשים לב למדרך רגלו. מדובר במפגע משמעותי וניתן היה להבחין בו. אפשר שגם עצם העובדה שהתובעת שוחחה בטלפון בעת ההליכה תרמה לנפילתה ויש להטיל גם על התובעת אחריות מסוימת לקרות האירוע".


תומר בכר – משרד עורכי דין ונוטריון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות