נהג במהירות 243 קמ"ש: "מישהו מת – אני הולך להחייאה"

תושב הצפון, 31, הוא לא רק "נהג מירוצים" שהצליח להגיע למהירות שיא כשנתפס על ידי משטרת התנועה, אלא גם שיאן התירוצים. השבוע הורשע בביהמ"ש
אייל חן |
נהיגה במהירות מופרזת - ייצוג משפטי משרד עו"ד רוני ברוש
envato

במצעד התירוצים לשוטרים קיבל תושב הצפון, בן 31, את אחד המקומות הראשונים כאשר אמר לשוטר שתפס אותו נוהג במהירות 243 קמ"ש ברכב שעבר שיפורים: "כפרה עליך תן לי קצת כבוד, מישהו מת אני הולך להחייאה". בימים האחרונים בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה הרשיע אותו במיוחס לו.

כנגד הנאשם, הוגש כתב האישום על ידי יחידת התביעות תעבורה מרכז, לפיו בשעת בוקר נהג ברכב פרטי מסוג פולקסווגן, בכביש 6 מדרום לצפון במהירות 243 קמ"ש במקום בו מותרת מהירות מרבית של 120 קמ"ש. מבדיקה של השוטר עלה כי נערכו שינויים ברכב בין השאר קיימת מערכת דלק מקבילה ונוספת למערכת הדלק המקורית הכוללת מיכל דלק, משאבה וצנרת דלק ומערכת ניהול, מערכת לשיפור והתאמת זמני התגובה של דוושת ההאצה ברכב, וכן מערכת מחשב פריצה ושדרוג תוכנת ניהול מנוע, שהותקנה בניגוד לתוכנה המקורית של יצרן הרכב.

בעדותו בבית המשפט ציין שוטר התנועה כי כאשר התנועה היתה דלילה בכביש, הבחין ברכב הנאשם, כאשר לצדו בצד ימין נסע אופנוע, הוא כיוון הממל"ז למרכז חזית הרכב ומדד מהירות של 248 קמ"ש לפני הפחתה. לאחר שנעצר אמר בין השאר "טעיתי אני מתנצל… כפרה עליך תן לי קצת כבוד, מישהו מת אני הולך להחייאה, שותק לא מדבר, יש לי הגבלת מהירות מהחברה, נסעתי מאה ושמונה, תמחק את זה (הצביע לכיוון הנתונים בממל"ז) תעשה מאה ועשרים מאה וארבעים".

תירוצים לחוד, הרשעה לחוד

בחקירתו הנגדית בתגובה לטענת התובע המשטרתי כי על פי דוח הפעולה הוא אמר לשוטר שמישהו מת ושהוא ממהר להחייאה, השיב הנאשם כי איננו זוכר ויכול להיות שזה נאמר מרוב לחץ.

באשר לחלקי הרכב המשופרים, בתחילה אמר כי רכש את הרכב מספר ימים קודם לכן ולאחר מכן טען שרכש את הרכב שנה קודם לכן ולאחר מכן טען בחקירתו כי התבלבל בשנה והסביר כי הוא רכש את הרכב כמו שהוא, אך לא הוא ביצע את השינויים.

בסיכומו של דבר, שופטת בית המשפט לתעבורה, מגי כהן, הרשיעה את הנאשם בכל המיוחס לו וציינה כי המדידה תקינה והיא לא מקבל את טענת הנהג כי נסע במהירות המותרת וכי השוטר לא מדד את מהירות נסיעתו ובאשר לשינויים ברכב ציינה כי הנאשם ידע שאין המדובר ברכב מקורי וכי בוצעו בו שינויים והייתה עליו חובה לבדוק האם שינויים אלו מותרים ע"פ החוק והאם הרכב במצבו רשאי לעלות על הכביש.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת מגי כהן


עו"ד עמי מלול

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות