זוכה נער שהואשם ביידוי אבנים – "קשיים בעדות המרכזית"

הקטין שנעצר במהלך הפגנות המחאה על מותו של אהוביה סנדק, נאשם כי השליך אבנים אל עבר ניידת משטרה. ביהמ"ש מצא קשיים רבים בעדות ובהתנהלות הפקח
גילי סיוון-כהן |
הפגנה בעקבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל, דצמבר 2020 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לפני שנתיים נעצר נער אשר השתתף בהפגנות המחאה על מותו של אהוביה סנדק בחשד כי יידה אבנים לעבר ניידת משטרה. בימים האחרונים זוכה הנער מהאישומים נגדו זאת לאחר שנתגלו קשיים רבים שעמדו בבסיס עדותו והתנהלותו של הפקח.

בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה את הנער שהואשם כי יידה אבנים לעבר ניידת משטרה.

זאת לאחר שהוכח כי עדותו של פקח עירוני שעבד בשירות המשטרה, אשר העיד כי הנער הוא שיידה את האבנים רצופה בסתירות ולא ניתן להסתמך עליה לצורך הוכחה כי הנער הוא אחד מן הנערים שהשתתפו באירוע.

בעקבות מותו של אהוביה סנדק לפני כשנתיים נערכו הפגנות רבות של פעילי ימין בירושלים אשר במהלכן הושלכו לעיתים אבנים לעבר ניידות משטרה.

בעקבות כך הציבה המשטרה "ניידת פיתיון" סמוך לגשר המיתרים בירושלים.

במועד האירוע, מספר נערים יידו לעבר אבנים לעבר ניידת שעמדה בצומת, והשוטרים שהיו במקום פתחו במרדף אחרי חשודים. לאחר מרדף קצר נעצר הנאשם.

גרסה מול גרסה

הנער הועמד לדין בגין עבירות של ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לעובד ציבור, וחבלה במזיד ברכב. במהלך הדיונים על התיק בבית המשפט כי עדותו של הפקח שעליה התבססה הפרקליטות, רצופה בסתירות רבות.

הפקח טען כי זיהה את הנער בוודאות מיידה אבנים על ניידת המשטרה ועל כן עצר אותו בתום מרדף.

לבית המשפט הוצג סרטון ממצלמת אבטחה שתיעדה את האירוע המוכיחה כי גרסת הפקח לאירוע ותפיסתו את האירוע אינם תואמים למה שהתרחש בפועל בשטח.

כמו כן הוצג בפני בית המשפט סתירות הפנימיות בעדותו של הפקח, ואת חוסר ההיגיון בדבריו, כמו גם את הסתירות בדברי הפקח ביחס לזיהוי הבגדים אותם לבש החשוד ואיכות הזיהוי של פריטי הלבוש אותם לבוש החשוד ע"י הפקח. כאמור, בית המשפט החליט לזכות את הנער מהאישומים נגדו.


עו"ד אמיר ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות