20.5 שנות מאסר למחבל שדקר יהודי ביפו

הרכב שופטי המחוזי ב"א גזר 20 את העונש על מוחמד בני עודה שהורשע, על פי הודאתו, במעשה טרור של ניסיון רצח לאחר שגמל בדעתו לרצוח יהודים באשר הם יהודים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 20 וחצי שנות מאסר על מוחמד בני עודה שהורשע, על פי הודאתו, במעשה טרור של ניסיון רצח זאת לאחר שהחליט, מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי, לרצוח יהודים באשר הם יהודים באמצעות דקירות סכין.

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים, הודה בני עודה בעובדות כתב האישום המקורי שהוגש כנגדו, ממנו עלה כי בחודש נובמבר 2021, הצטייד בסכין, נכנס לישראל שלא כדין והגיע ליפו בכוונה לרצוח יהודים. לאחר שאיתר הנאשם את זוג המתלוננים שצעד ברחוב בת-ים ביפו, נצמד הנאשם לגבו של בן הזוג ודקר אותו בגבו, צווארו וחזהו בעוד הוא מנסה להתגונן מפני בני עודה בידיו. כתוצאה ממעשיו של בני עודה נפצע בן הזוג באורח בינוני ואושפז בבית החולים.

במסגרת ההסדר הפרקליטות ביקשה להטיל על הנאשם 20.5 שנות מאסר, ופיצוי לקורבן בסך 200 אלף שקלים.

בטיעונים לעונש טענה הפרקליטות כי תסקיר של נפגע העבירה שמלמד על תמונת נזק רחבה ביותר, שחורגת מהמישור הכלכלי, גם נזקים לגוף וגם נזקים נפשיים.

"הטלת הפיצוי נדרשת כדי להוות תיקון ולו תיקון מועט לנזק הכבד שנגרם לנפגע העבירה. למעשה נפגע העבירה ניצל – חייו של נפגע העבירה נצלו בנס, הוא יכול היה בקלות לסיים את חייו באירוע הזה, וכמו שהוא מגדיר את זה בתסקיר הקורבן – המקרה הזה מחק את חייו", נאמר בטיעונים לעונש.

עוד בחדשות: פקח חנייה חילץ אישה שהותקפה באלימות ע"י בעלה

פקח חנייה בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי בעיריית ראשון לציון, שהיה בפעילות שגרתית במרכז העיר, חילץ אישה שהותקפה באלימות על ידי בעלה לעיני ביתם בת השנתיים. בתגובה לפעילות הפקח החל הבעל לתקוף אותו באלימות. על אף שנפצע ונחבל, המשיך הפקח להתעמת עם הבעל ולגונן על האישה. כעת הגישה המשטרה כתב אישום נגד התוקף.

חיים בקשייב, פקח עירוני, היה בפעילות סיור שגרתית במרכז ראשון לציון.

לאחר זמן מה פנה אליו אזרח וביקש מידע על דוח חנייה שקיבל זמן קצר קודם לכן. "הסברתי לאזרח כיצד הוא יכול להגיש ערעור על הדוח", סיפר בקשייב.

"תוך כדי שאנחנו מדברים הגיעה אישה בריצה וסיפרה כי השכן שלה מכה את אשתו בבניין הסמוך, מייד רצתי לבניין.

בחדר המדרגות הבחנתי באישה נסערת שאוחזת את פניה בידיה. שמתי לב שהתוקף חבט בה בלסט וגרם לה לחבלה.

הבעל עלה לדירה ואני בעקבותיו, ראיתי את התינוקת לידו. פניתי אליו וביקשתי שיזדהה בפניי, רציתי לשמוע ממנו מה התרחש. הערכתי שאני אצליח להרגיע אותו, אך הוא סירב לדבר".


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות