אופטיקה הלפרין תפצה לקוחות בכ-11 מיליון שקלים

סכום הפיצוי נקבע במסגרת פשרה שהושגה בעקבות תביעה ייצוגית בטענה כי רשת אופטיקה הלפרין ביצעה בדיקות ראייה על ידי מי שאינם מוסמכים לכך בישראל
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד אופטיקה הלפרין והוגש לאישור בית המשפט המחוזי בתל אביב, נקבע כי הרשת תעביר לצרכנים פיצוי כולל בסכום של 10.8 מיליון שקלים.

במסגרת הבקשה לתביעה ייצוגית נטען כי הרשת ביצעה בדיקות ראייה ללקוחות באמצעות אנשים שאינם מוסמכים לכך בישראל.

בית המשפט צפוי לאשר את הסכם הפשרה.

על פי הבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה, רשת אופטיקה הלפרין ביצעה בדיקות ראייה על ידי מי שאינם מוסמכים לכך בישראל. לאחר אישור התביעה הייצוגית, שהוגשה בשנת 2015, ניהלו הצדדים הליך גישור, וכעת הגיעו לפשרה על תשלום הפיצוי ללקוחות החברה.

במסגרת זו תינתן לכל לקוח שירכוש מסגרת למשקפיים, זכאות לרכישת עדשות מסוג 1.56 בסכום מופחת של 20 שקלים בלבד, עד לסכום כולל בסך של 8.2 מיליון שקלים.

כמו כן, הוסכם כי סכום בסך 2.6 מיליון שקלים יוענק על ידי רשת אופטיקה הלפרין כתרומה של שוברים בסכום של 300 שקלים כל אחד, לעמותות המסייעות למשפחות מעוטות יכולת, לחיילים ולחולים.

נוסף על כך, התחייבה הרשת בהסכם הפשרה כי בתוך שלושה חודשים ממועד אישור הסכם הפשרה, עובדים אשר אינם בעלי רישיון אופטומטריה כדין מאת משרד הבריאות לא יבצעו בדיקות ראיה ברשת.

עוד בצרכנות: מפעל הפיס לא חייב לספק כיסא לאדם עם מוגבלות

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, עודד מאור, דחה בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד מפעל הפיס מכוח תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות המחייבות ששירות מסחרי יספק כיסא מותאם לבקשת אדם עם מוגבלות, וקבע שקריאת התקנה כחלק ממסגרת נורמטיבית שלמה, לא מאפשרת להורות לנותן שירות מסחרי לספק כיסא מותאם שיוצב בשטח שאינו בהחזקתו או ברשותו, במיוחד כשהדבר עלול להוות מפגע לציבור.

השופט מאור הדגיש את חשיבותה של הזכות לשוויון וכבוד של אנשים עם מוגבלות "אשר יונקת את חיותה לא אך מכוח חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אלא מזכותו הבסיסית של אדם לכבוד ומההכרה שאדם נברא בצלם, שהם ערכי יסוד טבעיים של אדם"

עם זאת, ציין השופט מאור כי על אף חשיבותה של זכות זו, אין לאפשר שימוש בחוק השוויון באופן שעלול להוביל לתוצאות אבסורדיות ואף לפגיעה חברתית רחבה.

בית המשפט הדגיש שפעולת רכישת הכרטיס נעשית במרחב הציבורי ולא בשטח שבהחזקת נותן השירות המסחרי, באופן המזכיר רכישת מוצרים בדוכנים בשוק או רכישת מוצרים בשירותים מקוונים. בנוסף, עמד מאור על ההמתנה הקצרה הנדרשת באופן סטנדרטי לרכישת כרטיס הגרלה בדוכני מפעל הפיס, שנעשית לרוב כ"פעולה קצרת מועד, אגבית".


עו"ד יוסף-חי אביעזיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות