תוקף הסוהרים הסידרתי מכה שנית

אסיר בכלא רימונים, השפוט למאסר עולם על רצח, הורשע כבר 4 פעמים בתקיפת סוהרים. בשבוע שעבר, כך לפי כתב אישום שהוגש נגדו, הוא היכה סוהר נוסף ופצע אותו
גילי סיוון-כהן |
צילום: פלאש 90

תוקף הסוהרים הסידרתי מכה שנית. אסיר בכלא רימונים, בן 40, השפוט לעונש של מאסר עולם חובה בגין רצח, הורשע כבר 4 פעמים בתקיפת סוהרים ובשבוע שעבר זה קרה שוב. על פי כתב האישום נגדו, לאחר שסוהר נכנס לתאו הוא היכה אותו במכת אגרוף לפניו שגרמה לו לחתך בפה ושבר שן קדמית. "מדובר בעבירה של חבלה חמורה המבוצעת כנגד עובדי ציבור ובהם שוטרים וסוהרים", כתבו נציגי המדינה לבית המשפט, "קיים אינטרס ציבורי מובהק להבטחת יכולתם של אנשי משטרה ושב״ס לבצע את תפקידם ללא מורא ופחד".

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי יחידת התביעות שלוחת שרון מרכז, הגיע הסוהר בכלא לתאו של הנאשם באגף השמור, לצורך בדיקה. סוהר אחר אזק את ידיו של הנאשם באזיקי ידיים דרך האשנב.

בהמשך לכך, כך נטען עוד, נכנס הסוהר לתוך התא ומיד עם כניסתו הרים הנאשם את ידיו האזוקות באזיקי הידיים ותקף את המתלונן באמצעותם במכת אגרוף לכיוון פיו של המתלונן, הסוהר נמלט מהתא והחל בזחילה החוצה אל מחוץ לאגף תוך שדם ניגר מפניו והוא הועבר לטיפול רפואי.

"להבטיח את שלום העובדים"

במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשת מעצר, שהיא בעיקרה טכנית, שכן מדובר באסיר עולם. בבקשה צוין, כי מדובר באסיר עם הרשעה משנת 2008 בעבירות של גרימת מוות בכוונה תחילה וקשירת קשר לעשיית פשע בגין הרשעה זו מרצה עונש מאסר עולם חובה. מאז הרשעה זו, הורשע האסיר 4 פעמים (ופעם נוספת הסתיים משפטו בהפסקת הליכים) בעבירות זהות של תקיפת סוהרים בבתי הכלא השונים בהם שהה.

"במעשיו של הנאשם", כך נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט, "פגע באופן חמור וברוטלי באינטרס הציבורי ובעבודת שב״ס. חומרה יתרה יש לייחס כי התקיפה כאמור היא על רקע מילוי תפקידו של המתלונן ומתוך כוונה לשבש את עבודתם של הסוהרים אשר מבצעים את תפקידם".

עוד נכתב בבקשה כי "משנה תוקף קיים לערכים אלו, שעה שמדובר בעבירה של חבלה חמורה המבוצעת כנגד עובדי ציבור ובהם שוטרים וסוהרים. קיים אינטרס ציבורי מובהק להבטחת יכולתם של אנשי משטרה ושב״ס לבצע את תפקידם ללא מורא ופחד".

__________________________________________

עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות