בית המשפט פסק – האיילים שהוחזקו שלא כדין יינצלו

מפעילי יער האיילים הורשעו בפגיעה בחיות בר מוגנות ועל חלקם נאסר להחזיק בע"ח במשך 5 שנים. ביהמ"ש: "ניצלו את מעמדם ופגעו באכזריות לטובת בצע כסף"
גילי סיוון-כהן |
איילים. צילום ארכיון: פלאש 90

בית משפט השלום בנצרת קבע כי "שחיטת איילים באכזריות ביער האיילים הינו אירוע חמור" ואסר על בעל המקום להחזיק בעלי חיים במשך 5 שנים. כמו כן נגזרו עליו 6 חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות, קנס משמעותי ופיצויים בסך כולל של 150 אלף שקלים והתחייבות בהיקף של למעלה מ-200 אלף שקלים.

מדובר כתב אישום חמור שהוגשו כנגד תושבי הגולן ומפעילת האתר יער האיילים בגין פגיעה וסחר בערכי טבע מוגנים ועבירות צער בעלי חיים באיילים, שמוגדרים כערכי טבע מוגנים. בחודש נובמבר 2022, בתום פעילות אכיפה מאומצת, רשות הטבע והגנים ומשרד החקלאות הגישו כתב אישום חמור נגד תושבי רמת הגולן בגין פגיעה וסחר לא חוקיים באיילים, המוגדרים בחוק כערכי טבע מוגנים, ועבירות נוספות על חוק צער בעלי חיים. לפי כתב האישום, הנאשמים שהפעילו את אתר "יער האיילים", ניצלו את מעמדם באופן ציני, על מנת לשחוט איילים באכזריות, למטרות סחר ובצע כסף.

קודם להגשת כתב האישום ועם ביסוס החשדות כנגד הנאשם פעלו ברשות הטבע והגנים להתחיל ולהוציא חלק מהאיילים מחזקת הנאשם אל מקום מוגן, על מנת למנוע פגיעה נוספת בהם. במהלך פעולות אלו ניסה הנאשם, הנמנה על בעלי אתר "יער האיילים" למנוע זאת ואף להחזיר לחזקתו את האיילים שכבר נתפסו באמצעות פנייה לבית משפט השלום בחדרה. בתום דיון משפטי שנערך בנושא, בקשתו נדחתה על ידי השופטת רקפת סגל מוהר וכלל האיילים הועברו למקום מוגן .

התעללות בחי

על פי כתב האישום במהלך חודש אוגוסט 2022 הנאשם שחט בניגוד לחוק איילה מסוג אייל אדום, שהוחזקה באתר "יער האיילים" תחת היתר עם עוד מספר איילים, ועשה זאת באופן אכזרי על ידי שיסוף גרונה עם סכין גדולה ופרפורה למוות עד אשר נשמה את נשימה האחרונה וזאת במטרה לסחור ולמכור את בשרה לאדם שהזמין מראש את הבשר. בתמורה לבשר האיילה התבקש תשלום בסך כ-4,200 שקלים.

בתוך כך, כתב האישום מתאר מקרה נוסף של שחיטת מספר איילים בניגוד לחוק שבוצעו על ידי הנאשם מהמושב אודם שמנהל את האתר הנמצא בבעלותו. כל זאת תוך פגיעה וסחר בערכי טבע מוגנים, סטייה מההיתר שניתן לו בהחזקת האיילים וסעיפי עבירות של צער בעלי חיים בהם עינוי, התעללות והתאכזרות לבעלי חיים ואי אספקת צורכי מחייתו של בעל חיים, אי דאגה לבריאותו ואי מניעת התעללות בו.

בגזר הדין, ציין השופט, ניר מישורי לב טוב, שבית המשפט מכיר בחומרת העבירות, שבוצעו כאמור על ידי מי שהיה אמור להגן על ערכי טבע מוגנים, ובחר להמיתם ולמכור את בשרם למרבה במחיר לצרכי מאכל. בתוך כך, וכאמור השופט קבע כי הנאשם, תושב אודם, לא יוכל להחזיק בבעלי חיים במשך 5 שנים ונגזרו עליו 6 חודשי מאסר בעבודות שירות, 15 חודשי מאסר על תנאי, ובנוסך קנסות, התחייבויות ופיצויים בסך כולל של כ- 350 אלף שקלים.

____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רקפת סגל מוהר

_____________________________________

עו"ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות