היהלומן ישראל אור נאשם ב-5 מקרי אונס

איש העסקים נאשם בעבירות מין חמורות לאחר שלפי הנטען סימם צעירות וניצל את מצבן התודעתי. הפרקליטות: "ביצע את המעשים מבלי שהן יכולות לתת הסכמה חופשית"
גילי סיוון-כהן |
היהלומן ישראל זיו הנאשם באונס צעירות. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום חמור נגד היהלומן ישראל אור שנאשם בחמישה אישום של אינוס וסעיף אחד של מעשה סדום, לטענת הפרקליטות הוא עשה זאת תוך כדי שימוש בסמים.

על פי כתב האישום, אור הינו אדם אמיד ובעל אמצעים והייתה לו גישה לסמים מסוגים שונים. בין השנים 2016-2021 נהג הנאשם לקיים מסיבות בביתו, במהלכן סיפק סמים מסוגים שונים לבאי ביתו. הנאשם נהג להזמין לביתו נשים צעירות, להן הגיש משקאות, לתוכם הכניס סמים, שיש בהם כדי להשפיע על מצבן התודעתי ולאחר מכן, ניצל את מצבן כדי לבצע בהן עבירות מין.

באחד האישומים מדובר על תלמידה בכיתה י"ב שהכירה את הנאשם במהלך בילוי במסיבה, הוא הזמין אותה למועדון, שם מזג לה כוס משקה אלכוהולי והמתלוננת הבחינה בנאשם, כשהוא הכניס דבר מה לכוס ושמטה במכוון את הכוס מידיה והנאשם בתגובה נזף בה. מיד סמוך לכך, הגיש הנאשם למתלוננת כוס משקה נוספת ובתוכה סם, שסוגו המדויק אינו ידוע למאשימה והמתלוננת שהרגישה לא נוח כלפי הנאשם, לגמה מן הכוס. סמוך לאחר שלגמה מן הכוס, חשה המתלוננת חולשה פיזית וערפול חושים. בהמשך לאמור, הסיע הנאשם את המתלוננת במונית לביתו ברמת גן, בטענה כי במקום מתקיימת מסיבה. משהגיעו אור והמתלוננת לביתו שם ביצע בה מעשה סדום ומעשה אינוס.

ללא הסכמה חופשית

באישום אחר, במהלך מסיבה פגשה המתלוננת באור שהיה עם מכר שלה, השניים הציעו לה ולחברתה להתלוות אליהם למסיבה בביתו של הנאשם ברמת גן והן נענו בחיוב ונסעו עמם למסיבה. במהלך הבילוי המשותף במסיבה, ניסה הנאשם, במספר הזדמנויות, להביא את המתלוננת להיכנס עמו לחדר השינה שלו, על מנת לשהות עמה ביחידות והמתלוננת סירבה לכך והודיעה לנאשם שאינה מעוניינת להיכנס עמו לחדר ושאין בכוונתה לשכב איתו. בהמשך, כשהיא עומדת בפתח חדרו של הנאשם, ביקשה המתלוננת מן הנאשם כוס מים. הנאשם הגיש לה כוס משקה, לתוכה הכניס סם, שסוגו המדויק אינו ידוע למאשימה.

מיד לאחר ששתתה המתלוננת מהכוס שהוגשה לה על ידי הנאשם, כך מפורט בכתב האישום, איבדה המתלוננת את הכרתה ואז הוא החל לאנוס אותה, בשלב מסוים המתלוננת שבה להכרתה וניסתה להשתחרר מאחיזתו של הנאשם. בתגובה להתנגדותה של המתלוננת, שחרר הנאשם את אחיזתו בה ועזב את החדר בהותירו את המתלוננת עירומה ורועדת.

כתב האישום מתאר מקרים נוספים בהם אנס אור צעירות נוספות. במקביל לכתב האישום מבקשת המדינה להורות על מעצרועד תום ההליכים. בבקשה שהוגשה לבית המשפט צוין, כי אור שולל מכל וכל כי הוא בעל גישה לסמים וכי צורך או מספק סמים לאחרים, הוא גם הכחיש כל מגע מיני עם שתיים מהמתלוננות והודה בקיום יחסי מין עם שלוש אך לגרסתו המעשים בוצעו בהסכמה מלאה. בפרקליטות טענו בין השאר כי מעשיו של אור מקימים עליו עילת מעצר כאשר יש בהם להניח יסוד סביר לחשש, שבשחרורו יהיה כדי לסכן את שלום הציבור וזאת, לאור סוג וחומרת העבירות, ביצוען לאורך שנים כלפי מספר קורבנות.

"העבירות המיוחסות למשיב הן עבירות מין חמורות ומכוערות, אותן ביצע על פני מספר שנים, בחמש נשים שונות, צעירות בגילן, להן היכרות שטחית בלבד עימו, בשיטתיות, תוך שימוש בסמים, בניגוד לרצונן וכאשר הן מצויות במצב המונע מהן לתת הסכמה חופשית", נכתב בבקשה.

_________________________________________________________

עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות