מה המחיר שישלם בעל חוב בהליך פש"ר שנתפס נוהג בקאדילק?

רשם ההוצל"פ הורה על ביטול ההפטר שניתן לחייב במסגרת הליך חדלות הפירעון לאחר שהוצג תיעוד המוכיח כי הוא נוהג בג'יפ יוקרתי ועובד במסעדה בניגוד לדיווחיו
גילי סיוון-כהן |
פשיטת רגל

רשם חדלות פירעון בלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב, יניב דיין, הורה על ביטול הפטר שניתן לחייב בהליך חדלות פירעון ולמינוי נאמן. הוצגו בפני הרשם תמונות וסרטונים שמעידים, כי החייב נוסע בג'יפ ועובד במסעדה

המדובר בחייב, המיוצג על ידי הסיוע המשפטי, שהתנהל בעניינו הליך חדלות פירעון. במסגרת ההליך קבע הרשם, כי נסיבות החייב נכנסות לגדר ההלכה של בית המשפט העליון (הלכת לשצ'נקו), לפיה כאשר אדם עם מוגבלות וקצבת הנכות היא הכנסתו היחידה והוא לא יכול לעבוד, הוא לא ישלם צו תשלומים במסגרת הליך חדלות הפירעון. לכן, בחר הרשם שלא למנות לו נאמן בתיק. לאחר שהגיש החייב דוחות דו חודשיים, ולאחר שהרשם ביקש מידע משלים לגבי מצבו הכלכלי וזכויותיו, בדצמבר האחרון ניתן לחייב הפטר חלוט, לאחריו הגישה הנושה בקשה לעיון מחדש בהחלטה.

במהלך דיון שהתקיים בפני הרשם הציג ב"כ הנושה תמונות וסרטוני וידיאו, שלטענתו נלמד מהם באופן ברור, כי החייב מנהל חיים מקבילים. לדבריו, "מצד אחד חיים שתואמים לכאורה לחדלות פירעון ומחזיק באישורים רפואיים, ומנגד חיים שונים במסגרתם היחיד משתמש באופן קבע באופנוע, בג'יפ קאדילק, עובד במסעדה שהוא בנה יחד עם אחרים".

מנהל את העסק

התמונות מראות "שהחייב בדלפק מוכר במסעדה, שואל כמה, עובד על הקופה ומפקיד כסף מנהל את העסק, מביא ציוד עם הג'יפ, פורק מהג'יפ. היחיד מודה שהג'יפ אצלו, הוא טוען שאחיו בשלילה וכן הג'יפ אצלו. אין תצהיר של האח וגם לא מכיר אח שמביא ג'יפ קאדילק לכמה חודשים מה גם שעל החלון היחיד שם תווית של נכה ושם אותה הפוך, לא יודעים של מי תו הנכה ומעל מספר הטלפון שלו בכבודו ובעצמו".

כמו כן, צוין בפרוטוקול הדיון כי ב"כ הנושה צירף דוח חוקר שבו הוא מאשר שהחייב הוא בעל הבסטה ובעל הנכס למעלה. "קיימת בעיה שהנכסים בשוק הכרמל אינם מוסדרים. הנושא נמצא במאבקים משפטיים בין הרשויות ונושאי ההסדרה עולה על סדר היום מעת לעת".

לאחר חקירת החייב על ידי ב"כ הנושה ועל ידי הרשם נקבע, כי הצדדים מסכימים לביטול ההפטר ולמינוי נאמן אשר יבדוק את טענות הנושה כפי שפורטו בדיון. הרשם הורה כאמור על ביטול ההפטר ופתיחת תיק חדלות הפירעון מחדש וכן על פתיחת כל התיקים הפרטניים, ותינתן בהמשך החלטה על מינוי נאמן.

__________________________________________

עו"ד מוטי גרוס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות