20 חודשי מאסר לגבר שהורשע כי חשמל את בת זוגו

ע"פ גזר הדין שניתן בביהמ"ש, הגבר השתמש בכבלי הנעה של רכב וגרם לאישה לחבלות. להגנתו טען שרצה לתת לאישה "מכת חשמל קטנה כדי להקניט אותה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בקשות פרידה של נשים מבן זוגם יוצרות לא מעט מטען בין השניים, בימים האחרונים גזר בית משפט השלום בירושלים 20 חודשי מאסר בפועל, על בעל שהפך את המטען הזה למטען חשמלי, כאשר זו שכבה לנוח והוא באמצעות כבלים חשמלים של רכב חשמל אותה וגרם לה לחבלות, תוך זעקות שבר של בתם שניסתה למנוע ממנו זאת. השופט לא קיבל את טענת הסנגור, כי המדובר היה לכל היותר בדגדוג קל.

על פי כתב האישום, בזמן שהמתלוננת ישנה על ספת הסלון, ירד הנאשם לרכב והוציא ממנו כבלים להתנעת הרכב, עלה לדירה, ניגש לעבר המתלוננת, כשעל ידו כפפות שחורות, וחיבר את הכבלים. הנאשם יצר רצף חשמלי ביניהם, חיבר את התקע הלבן לשקע החשמל הצמוד לספה, והצמיד את מצבטי הכבל החשמלי המוליך חשמל לראשה של המתלוננת. כתוצאה מכך, נחבטה המתלוננת בראשה, התעוררה בבהלה, וניסתה להתגונן מפני הנאשם באמצעות ידיה, תוך שהיא זועקת לעזרה. ואולם הנאשם לא פסק ממעשיו, אלא הצמיד בכוח את הכבל החשמלי לראשה, פניה וצווארה במטרה להעביר בגופה זרם חשמלי.

נמלטה לשירותים

הנאשם הצליח לחשמל אותה מספר פעמים בצוואר, בראש, ובידיה למשך מספר שניות בכל פעם. במהלך כל האירוע, אחז הנאשם במתלוננת ביד אחת תוך שביד השנייה הוא מנסה לחשמל אותה. זעקותיה של המתלוננת, העירו את נ׳, בתם, אלא שגם תחנוניה של הבת שיפסיק ממעשיו לא גרמו לו לחדול. הנאשם חיבר את שני המצבטים וניסה לקרבם לפניה של המתלוננת שהתנגדה ודחפה אותו כשרגליה נוגעות ברצפה. בשלב מסוים, עלה בידה להיחלץ ממנו, לנתק את החשמל ולהימלט לחדר השירותים, כאשר הנאשם בעקבותיה, תוך שהיא צועקת כי רוצחים אותה.

לאחר שהנאשם הודה במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, הסנגור, במהלך הטיעונים לעונש טען כי מרשו לא ביקש לפגוע במתלוננת פגיעה חמורה, שכן הוא כלל לא יצר מעגל חשמלי, אלא רצף חשמלי, נתון המוביל לפוטנציאל פגיעה נמוך וציין כי כל רצונו היה "לתת למתלוננת מכת חשמל קטנה", לצורך הקנטה, זעזוע, נוכח מעשיה (נטילת כספים מהחשבון המשותף). ואכן, הוא הצליח להעביר זרם חשמלי קל דרך גופה בכל פעם למשך מספר שניות בודדות. עוצמת הפגיעה, כך לדבריו, הייתה על סף התחושה לכל היותר, דגדוג קל.

מנגד נציגת יחידת התביעות של המשטרה, עו"ד דינה דוד בטיעוניה לעונש הגדירה את האירוע "מופע אימים" מתוכנן ומתמשך כלפי המתלוננת. עו״ד דוד הדגישה בטיעוניה כי הנאשם לא פסק ממעשיו, גם כאשר בתו הפצירה בו לחדול ממעשיו וציינה כי את העבירה, ביצע הנאשם בביתם, מקום שאמור לשמש למתלוננת מבצר ומקלט, ואולם מקום זה הפך עבורה למלכודת אלימות, ממי שאמור להיות אמון על בטחונה, וביטחון בני הבית.

לא מדגדג

המתלוננת עצמה, גוללה את חוויותיה הקשות מאותו היום, תחושתה באירוע, כי בכוונת הנאשם היה לרצוח אותה, נוכח רצונה לסיים את הקשר עמו. היא תיארה קשר שאופיין משך שנים באלימות, וחשש מצדה לחשוף את כל אותם אירועים והוסיפה, כי מאז אותו אירוע היא נתונה במשבר נפשי קשה, פחד וכאב שאינם מרפים ממנה, והיא מצויה כעת בטיפולים פסיכולוגיים וכן נוטלת כדורים, עקב מצבה הנפשי.

השופט ארנון איתן שדחה את טענות הסנגור כי מדובר היה רק בדגדוג קל, גזר על הנאשם כאמור 20 חודשי מאסר ו-15 אלף שקלים פיצוי למתלוננת, ציין בגזר הדין כי כל אחד מהמעשים בהם נקט הנאשם, החל מהחיפוש שערך במרשתת, וכלה באירוע עצמו, אשר נעשה לנגד עיני בתם, מלמדים על היותו של האירוע מתוכנן היטב, בו הנאשם היה חדור מטרה, לפגוע במתלוננת ולנקום בה על מעשיה ויש בו כדי ללמד גם על מידת הסיכון הגלומה בנאשם.

"רק במזל לא הסתיים האירוע בתוצאה קשה הרבה יותר. אך מעבר לכך, הנזק הנפשי שנגרם למתלוננת לטעמי הוא הרבה מעבר לנזק הפיזי כפי המתואר בכתב האישום, ודי היה לשמוע את זעקתה בפניי, באולם בית המשפט, כדי לנסות ולהבין, ולו במקצת, את ההלם וחוסר האונים אותם היא חוותה באירוע", סיכם השופט איתן.


לצפייה ודירוג כבוד השופט איתן ארנון


עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות