מה מקנה תג נכה?

הגשתם בקשה וקיבלתם תו נכה, מה תוקפו ואילו זכויות הוא מקנה לכם. וגם: מה לא כדאי לעשות עם התג ומדוע לא כדאי להסתכן ולמסור אותו לאדם אחר
מעיין לביא |

תו נכה או תג נכה מאפשר לאדם המוגבל בתנועתו, בשל מחלה או לקות מסוימים, להחנות את רכבו במקומות המיועדים לנכים וגם במקומות שהחניה אינה מותרת בהם, בהתאם לתנאי החוק.

אילו זכויות מקנה תג הנכה וממה ממש כדאי להימנע?

בעל מוגבלות, בהתאם לתנאים בחוק, הזכאי לקבל תג חניה, יכול לקבל תג עבור שני כלי רכב, אם שניהם משמשים להסעתו.

זכות זו ניתנת לנכה גם לגבי שני כלי רכב שאינם בבעלותו אך משמשים אותו דרך קבע.

במקרים רבים, בעל תג נכה יוכל להחנות את רכבו בחניה המסומנת בכחול לבן ללא תשלום.

מדובר באפשרות שלא קיימת בכל הרשויות שכן לא מדובר בתקנה ארצית.

על כן, יש לוודא כי קיים זכות כזו מול הרשות המקומית שבתחומה חונים. כך למשל במוקדי המידע של הערים חיפה, באר שבע ותל אביב מצוין כי הזכאות תקפה בערים אלו.

לפי החוק, בעל תג נכה זכאי לפטור מתשלום על חניה במקום ציבורי, שהגישה הנגישה היחידה אליו לנכה היא דרך חניה ציבורית בתשלום.

זכות נוספת לבעלי תג נכה היא נסיעה בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית. זכות זו היא במידה והרכב נושא תג עם סמל כיסא גלגלים וכאשר הנכה נמצא ברכב.

במידה ואין לנכה חניה פרטית, ניתן לבדוק את האפשרות של הקצאה וסימון אזור חניה מיוחד. אפשרות זו ניתנת בדרך כלל רק במקרים שבהם מדובר בנכות פיזית.

בעלי תג חניה לנכה רשאים להחנות את הרכב נושא התג, במקום שאין החניה מותרת בו אם מתקיימים תנאים מסוימים. כך, במידה והחניה אינה מסכנת עבורי דרך ואינה מונעת מעבר חופשי להולכי רגל, עגלות ילדים או כיסאות גלגלים.

כמו כן, ניתן להחנות את הרכב במקום אסור אם החניה אינה גורמת להפרעה ממשית לתנועה. כמו כן, אם בסמוך למקום לא מצוי מקום אחר שהחניה בו מותרת או מקום חניה מוסדר לנכים או שהם לא היו פנויים בזמן החניה.

אין להעביר את התג

לצד ההקלות שניתנות למחזיקי תג נכה, חשוב לזכור ולהקפיד שמדובר בתג אישי. השימוש בתג מותר רק ברכב המשויך לתג, ורק אם הנכה נמצא ברכב – כנהג או כנוסע.

המדינה עשויה לבטל את תג החניה לנכה במידה והרכב הורד מהכביש על ידי המשטרה או קציני בטיחות. כך גם אם הפקדת את רישיון הרכב או ביטלתם אותו. נכה הנותן את התג שקיבל לשימושו של אדם שאינו בעל מוגבלות, עובר עבירה פלילית וצפוי להיענש.

 


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות