7.5 שנות מאסר לנאשם שברח ברכב גנוב מהמשטרה

ביהמ"ש גזר את עונש על איימן עווידה, שהורשע בשורה של עבירות תעבורה ובכך שבמהלך מנוסתו פגע בנהגת וגרם לפציעתה . הפרקליטות: "לא נרתע ממעשים מסוכנים"
גילי סיוון-כהן |
מחסום משטרתי. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על תושב העיר, איימן עווידה, שהורשע בביצוע שורת עבירות תעבורה בשני תיקי מרדף משטרתי ופגיעה בחיי אדם, 7.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי, שלילת רישיון ופיצוי כספי.

מכתב האישום עלה כי הנאשם, שלא החזיק ברישיון נהיגה בתוקף משנת 2002, קיבל לידיו רכב גנוב ולפני כשנתיים הגיע למחסום חיזמה כאשר הוא נוהג ברכב מכיוון שטחי הרשות הפלסטינית לכיוון שטח ישראל. כשהגיע הנאשם למחסום הורה לו שוטר שהיה במקום לעצור אך הנאשם לא נענה לקריאת השוטר, אז הנאשם לחץ על דוושת הגז והחל בנסיעה, תוך שהוא כמעט דורס את השוטר. בעקבות זאת החל מרדף משטרתי אחרי הנאשם במהלכו התנגש בעוצמה במתלוננת שנסעה בצומת אליה התפרץ.

כתוצאה ממעשיו, נגרמו למתלוננת פגיעות גוף רבות והיא נזקקה לטיפול רפואי, לצד נזק לרכבה. לגזר דין זה צורף תיק נוסף שנידון בבית משפט השלום בכפר סבא, בו הנאשם הורשע, בהתאם להודאתו, בשורת עבירות תעבורה נוספות. מכתב האישום המתוקן, שהוגש במסגרת הסדר טיעון, עולה כי בשנת 2018, בעת שישב הנאשם ברכב הוא עורר את חשד השוטרים שהיו במקום, אשר ניגשו אליו ושאלו לפרטיו.

מעשים מסוכנים

הנאשם, כך תואר בכתב האישום, החל לברוח מהמקום ברכב כאשר השוטרים רודפים אחריו וכורזים לו לעצור. במהלך המרדף, נהג הנאשם במהירות, איבד שליטה על רכבו, עף לצדו השמאלי של הכביש והחל בבריחה רגלית לעבר אחד השוטרים, אשר ירה לעברו כדי לעצרו. כתוצאה מכך, נגרמה לנאשם פציעת ירי והוא נזקק לטיפול רפואי.

במסגרת שלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות להשית על הנאשם, בין היתר, 9 שנות מאסר בפועל ופיצוי משמעותי למתלוננת. הפרקליטות ציינה כי הנאשם, בעוד תלוי ועומד נגדו הליך פלילי בביהמ"ש השלום בכפר סבא, היה מעורב במרדף משטרתי אשר הסתיים בצורה חמורה מאוד. הנאשם, לטענת הפרקליטות, נהג ללא רישיון נהיגה ברכב שנגנב עם לוחית זיהוי שלא שייכת לו, הוא נמלט מהשוטרים, וכשהשוטר נעמד מולו הוא לחץ על דוושת הגז תוך שהוא כמעט דורס אותו.

"למרות אירוע מסוכן זה", הוסיפו נציגי הפרקליטות, "הנאשם המשיך בדרכו, חצה צמתים באור אדום ופגע בעוצמה רבה ברכבה של המתלוננת, אשר לרוע מזלה נקלעה לאותו צומת, ונגרמו לה נזקים רבים". הפרקליטות הדגישה כי הנאשם לא נרתע מביצוע מעשים מסוכנים אלה שוב ושוב.

_________________________________________________

עו"ד עמי מלול

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות