חשד לקיזוז חשבוניות פיקטיביות ב-134 מיליון שקל

תושב כפר קאסם, עזומי דאוד, נעצר בחשד לעבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים ומעצרו הוארך בביהמ"ש השלום בראשל"צ ב-6 ימים. רשות המסים: "החקירה נמשכת"
גילי סיוון-כהן |
רשות המסים, צילום: פלאש 90
רשות המסים, צילום: פלאש 90

תושב כפר קאסם נעצר בחשד לקיזוז והפצה של חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-134 מיליון שקלים.

עזומי דאוד מכפר קאסם נעצר בחשד לעבירות חמורות על חוק מע"מ ואי התייצבות לחקירה.

דאוד חשוד כי הפיץ חשבוניות מס על שם חברות שונות מבלי שביצע או התכוון לבצע את העסקאות המתוארות בהן, וכל זאת על מנת לאפשר לחברות שקיבלו את החשבוניות לקזז מס התשומות הגלום בהן וכך להפחית את חבות המס הכוללת שלהן.

בנוסף, חשוד דאוד כי קיזז בעצמו חשבוניות מס פיקטיביות, על מנת להשתמט או להתחמק מתשלום מס בעצמו.

בסך הכל חשוד דאוד בהפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של יותר מ-133.5 מיליון שקלים. המס שנגרע מקופת המדינה כתוצאה מפעולותיו מסתכם בכ-19.5 מיליון שקלים.

בנוסף, חשוד דאוד כי סירב ונמנע מלהתייצב לחקירה, למרות שזומן 6 פעמים, הן על ידי חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והן על ידי משטרת ישראל.

בעקבות זאת, הוצא נגדו צו מעצר בהיעדרו ואמש, כאמור, הוא הובא בפני שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אשר האריך את מעצרו ב-6 ימים. חקירתו נמשכת.

העלמת מס בעיר הדרומית

בנימין כהן מאילת, המפעיל אתר אינטרנט למכירת מוצרי קוסמטיקה, שוחרר בתנאים מגבילים לאחר שחקירה בעניינו העלתה חשד להעלמת הכנסות בסכום של כמיליון שקלים.

תושב כפר קאסם נעצר בחשד לקיזוז והפצה של חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-134 מיליון שקלים.

במסגרת פעילות שניהל פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בשיתוף עם פקיד שומה אילת, עלה החשד כי החשוד אינו מדווח על מלוא הכנסותיו.

בעקבות החשד נפתחה חקירה במסגרתה נערכו חיפושים ונתפסו, באמצעות צו בית משפט, מסמכים בבית החשוד ואצל מייצגו בפני רשויות המס.

מהחקירה עולה החשד כי בשנים 2017 – 2021 הציג החשוד בפני פקיד השומה חשבוניות מס שניתנו לכאורה על ידי חברות האשראי אשר העבירו לו כספים ממכירות ללקוחותיו.

מהצלבה שנערכה בין החשבוניות שהנפיקו חברות האשראי לחשבוניות שעליהן דיווח החשוד עולה החשד כי החשוד זייף את הסכום בחשבוניות על מנת להקטין את חבות המס שלו.

חקירתו של החשוד נמשכת.

הוא שוחרר בתנאי שימנע מליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה למשך 30 יום ויתייצב לחקירה ולדיונים בבית משפט כל אימת שיידרש לכך.

כמו כן, הוצא צו איסור יציאה מהארץ למשך 180 יום ודרכונו של החשוד הופקד ברשות המסים.

החשוד התחייב לשלם סכום של 300 אלף שקלים אם יפר את תנאי השחרור, וזאת בנוסף לערבות צד ג' בסך 100 אלף שקלים.


עו"ד מיכאל כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות