נאשם בתקיפה אלימה בכביש – שוחרר למעצב בית

על אף עבר פלילי מכביד בעבירות סמים ורכוש, הורה ביהמ"ש על שחרורו של נאשם בתקיפת נהג. השופט: "אין להקל ראש לא בעבירה ולא בחבלות, אך יש חלופה למעצר"
אייל חן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

האלימות ברחובות שוברת שיאים מדי יום וכשהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים של נאשמים באלימות, בתי המשפט משחררים אותם. תושב בת ים, שירד לבדוק האם פגעו ברכבו הוכה קשות והמשטרה הגישה כתב אישום נגד החשוד המרכזי ובקשה למעצר עד תום ההליכים אולם בית המשפט המחוזי, אישר את החלטת בית משפט השלום, וקבע, כי למרות עבר פלילי בעבירות אלימות, רכוש וסמים, ניתן לשחררו למעצר בית. "אין להקל ראש לא בעבירה ולא בחבלות שנגרמו למתלונן", נכתב בהחלטת שופט המחוזי. "עם זאת, נדמה שבנסיבות האירוע, כפי שמפורטות על-ידי בית משפט קמא, וגם לאחר שצפיתי בסרטונים, אין בהם כדי לקבוע שלא ניתן לאין את המסוכנות כאמור, בחלופה מתאימה".

על פי כתב האישום, הנאשם הגיע יחד עם שני אחרים שזהותם אינה ידועה, ברכב הנהוג על ידי אחד האחרים. בנסיבות אלה פגע נהג הרכב במכונית אשר חנתה בסמוך. המתלונן, שסבר כי מכוניתו היא שנפגעה בתאונה, הגיע למקום וכשהבין כי לא מדובר בה, דרש כי נהג הרכב הפוגע ישאיר את פרטיו על גבי המכונית שנפגעה. בתגובה, היכה אותו נהג הרכב באגרופו ואז הצטרפו אליו הנאשם והאחר – והשלושה תקפו במכות אגרוף ובעיטות את המתלונן, וגרמו לו חבלות של ממש בפניו.

יש חלופה

לאחר שיחידת התביעות הגישה כתב אישום, היא ביקשה להאריך את מעצר התוקף עד תום ההליכים, מאחר שמדובר בנאשם שבעברו הפלילי הרשעות בעבירות רכוש, סמים, אלימות ועוד, ואשר ריצה מאסרים ממושכים בני 13, 20 ו-15 חודשים. שופט השלום למרות הסרטון הקשה ותמונות המתלונן החבול החליט לשחרר את התוקף מאחר ולא ברור מי פתח באירוע והמסוכנות של הנאשם אינה ברף הגבוה.

יחידת התביעות של המשטרה הגישה ערר על החלטת השופט והשופט המחוזי עודד מאור, דחה את הערעור והורה על שחרור הנאשם לביתו וקבע כי העבירה עצמה אומנם מלמדת על מסוכנות. אולם, נסיבות הן אלה שיאמרו שאין פה מדובר בעוצמה שכזו, שחלופת מעצר לא תספק.

"ההתנהגות שביצע הנאשם בהמשך, מלמדת על מסוכנות, אולם לשיטת בית משפט קמא יש בשהייה בתנאי מעצר בית מלאים בפיקוח, יש בה כדי להפחית את הסיכונים לאלימות נוספת, באופן של ממש. אין להקל ראש לא בעבירה ולא בחבלות שנגרמו למתלונן. עם זאת, נדמה שבנסיבות האירוע, כפי שמפורטות על-ידי בית משפט קמא, וגם לאחר שצפיתי בסרטונים, אין בהם כדי לקבוע שלא ניתן לאין את המסוכנות כאמור, בחלופה מתאימה", כתב השופט מאור בהחלטתו.

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עודד מאור

_______________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות