המרכז הלוגיסטי נמכר; קסטרו-הודיס תובעת 49 מיליון שקל על הנזק

נציגי החברה טוענים כי השקיעו כספים בהתאמת המרכז, אך מי שהשכיר את הנכס בצריפין הפר את הסכם ההתקשרות ומכר אותו לחברה אחרת ובכך גרם לקבוצה לנזק רב
נעמה כהן |
קסטרו. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

קבוצת קסטרו, הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בקשר להפרת הסכמות להתקשרות עם החברה עבור מתחם לוגיסטי בצריפין, אשר היה עתיד לשמש כמרכז לוגיסטי אחוד לקבוצת קסטרו-הודיס.

התביעה הוגשה נגד החברה לניהול קופת התגמולים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית לארץ ישראל בע"מ ונגד מי שניהלה עבורה את הנכס, חברת השתתפויות בנכסים בישראל בע"מ, מנהליהן וכן כנגד הדירקטורים שלהן.

בכתב התביעה הועלו טענות בדבר התנהלותם הפסולה של הנתבעות וניהול משא ומתן בחוסר תום לב.

במסגרת התביעה, קסטרו עותרת לחיוב הנתבעות, יחד ולחוד, בכל הנזקים, ההוצאות, התשלומים וההפסדים שנגרמו לה כתוצאה מהתנהלותם הפסולה, בסכום כולל המוערך על ידה בכ- 49 מיליון שקלים.

ההשקעה ירדה לטימיון

לטענת קסטרו, הצדדים הגיעו להבנות בחודש אוגוסט 2021 על התנאים להשכרת המתחם הלוגיסטי בצריפין בהסכם ארוך טווח ואף נקבע מועד לחתימה על ההסכם. מועד החתימה שתואם, נדחה על ידי הנתבעות ובאותה עת, התגלה לחברה באמצעות גופי התקשורת כי החברה לניהול קופת התגמולים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית לארץ ישראל בע"מ יצאה במכרז בזק למכירת הנכס, שבסופו של דבר נמכר לחברת אמות בספטמבר 2021.

לטענת קסטרו, בהפרת ההסכמות להתקשרות על ידי הנתבעות, נגרם לה נזק כלכלי.

המתחם המדובר בצריפין, שממוקם בסמוך למרכז הלוגיסטי של מותג האופנה קסטרו, אשר בו מתרכזת עיקר פעילותה הלוגיסטית של קסטרו, תוכנן להשכרה לטווח ארוך במטרה לאחד בין התשתיות הלוגיסטיות של כלל מותגי הקבוצה לאחר המיזוג שנעשה עם קבוצת הודיס (הודיס, אורבניקה, קרולינה למקה ברלין, טופ טן וקיקו מילאנו).

מטרת איחוד המרכזים הלוגיסטיים הייתה לתמוך בצמיחת מותגי הקבוצה לצד מינוף היתרונות לגודל וייעול התהליכים הלוגיסטיים אשר היו מביאים לחסכון כספי משמעותי.

עוד ציינה קסטרו כי איתור מרכז לוגיסטי מתאים והתאמתו לצרכי החברה הינו הליך ארוך הכרוך בהשקעה כספית גבוהה, ועצם ביטול העסקה פוגע בתכנון צמיחתה והתייעלותה של הקבוצה.


עו"ד עמי מלול

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות