פרשת דוד ביטן: עבודות שירות לעובדת חצי חינם שהורשעה בשוחד

ליהי סונק-קופרלי, ששימשה כמנהלת נכסי הנדל"ן של חצי חינם, הורשעה, במסגרת הסדר טיעון, כי שילמה כ-40 אלף שקל לח"כ ביטן כדי לקדם את ענייני הרשת
גילי סיוון-כהן |
חבר הכנסת דוד ביטן

בית משפט מחוזי מרכז גזר שבעה וחצי חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, קנס של 30 אלף שקלים, חילוט של 40 אלף שקלים ומאסר על תנאי על ליהי סונק-קופרלי, שהורשעה במתן שוחד לח"כ דוד ביטן במסגרת כתב האישום שהוגש נגד חבר הכנסת דוד ביטן ואחרים. כן נגזר קנס של 150 אלף שקלים על חברת חצי חינם, שהורשעה באותה עבירה. בכך, קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון והעונש המוסכם בין הצדדים.

על פי כתב האישום המוסכם, סונק-קופרלי, מנהלת נכסי הנדל"ן של חצי חינם, ביקשה מביטן, שכיהן כיו"ר ועדת המשנה לרישוי ותכנון של הוועדה המקומית ראשון לציון, לסייע בקידום ענייניה של חצי חינם בכל הקשור להסדרת שימוש חורג בחניות ציבוריות סמוכות לסניפי הרשת בעיר ולהסדרת תשלום היטל השבחה בגין השימוש.

בתמורה לסיוע של ביטן בענייניה של חצי חינם, נענתה סונק-קופרלי לבקשת ביטן, ונתנה לו באמצעות גורם ביניים מטעמו והמקורב לו, סך של 40 אלף שקלים, בשיקים שנמסרו לפקודת עמותת "פינג פונג ראשל"צ בי"ס לקט רגל ולכדורגל". כזכור, ביטן מואשם בכך שלקח את טובות ההנאה באמצעות מקורב לו, אשר נתן את השיקים לעמותת הפינג פונג וקיבל כנגדם כספי מזומן.

במאי השנה, הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית המשפט המחוזי מרכז הודעה על הגעה להסדר טיעון עם סונק-קופרלי וחברת כל-בו חצי חינם בע"מ, במסגרת פרשה 1803.

על פי ההסדר, סונק-קופרלי וחצי חינם יודו בעבירה של מתן שוחד ורישום כוזב במסמכי תאגיד, והצדדים יבקשו בהסכמה מביהמ"ש לגזור על סונק קופרלי שבעה וחצי חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, קנס של 30 אלף שקלים, חילוט של 40 אלף שקלים ומאסר על-תנאי וכן קנס של 150 אלף שקלים על חצי חינם.

פרשה 1803 – שחיתות בצמרת

באוגוסט אשתקד, לאחר שוויתר על חסינות מפני העמדה לדין, הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה כתב אישום נגד דוד ביטן בפרשה 1803, וביחד עמו הועמדו לדין מספר מעורבים נוספים.

על פי כתב האישום, בין השנים 2017-2011 לקח ביטן טובות הנאה ממספר יזמים ובעלי אינטרסים, בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בתמורה לטובות ההנאה, פעל ביטן לקידום אינטרסים של אותם גורמים, במסגרת תפקידיו הציבוריים, תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בשלטון המקומי ובמשרדי הממשלה.

חלק הארי של טובות ההנאה הכספיות שלקח ביטן התקבלו על ידו באמצעות מ.י. בין השניים התקיימה שותפות פלילית ממושכת, במסגרתה קיבל ביטן ממ.י. שירותים שונים, בהם שירותי הלבנת הון והחזקת כספים, העמדת קו אשראי ושירותים אישיים מגוונים.

תיק החקירה שכונה "פרשה 1803" נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, וטופל ע"י עורכי הדין אתי בן-דור, יעל שניידר, רוי גורדון, מיכל גזית ועדי אפלבוים-גרוזמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

התיק עוסק בעבירות שחיתות שלטונית והלבנת הון שנעברו לכאורה ע"י ח"כ דוד ביטן ואחרים במסגרת שורה ארוכה של פרשיות, משנת 2011 ועד למועד פרוץ החקירה הגלויה ביום 3.12.17. בתחילת התקופה האמורה שימש ביטן במגוון תפקידים בכירים בעיריית ראשון לציון, בהם סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה, החל ממרץ 2015 הוא כיהן כחבר כנסת והחזיק בתפקידים פרלמנטריים נוספים ובחלק מהתקופה אף שימש יו"ר הקואליציה.

____________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות