פרשת יוטרייד: אביב טלמור הורשע בגניבה ממשקיעים

ביהמ"ש המחוזי בת"א הרשיע את טלמור בגניבה של עשרות מיליוני שקלים ממאות לקוחות שביקשו להשקיע את הכספים במסחר אלגוריתמי
רונן לוי |
אביב טלמור ארכיב

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב חאלד כבוב, טרם מינויו לבית המשפט העליון, הרשיע את אביב טלמור, הבעלים והמנכ"ל של חברת יוטרייד בעבירות של גניבה בידי מורשה של עשרות מיליוני שקלים ממאות משקיעים, בעבירות הלבנת הון, ניהול תיקי השקעות ללא רישיון ושיבוש מהלכי משפט.

בהכרעת הדין נקבע כי בין השנים 2015-2012 גייסה יוטרייד מכ-600 לקוחות סכום של כ-77 מיליון שקל, תוך שהיא מתחייבת להשקיע את הכספים עבור הלקוחות במסחר אלגוריתמי. הליך גיוס הלקוחות, עליו שלט טלמור, היה מרמתי וכלל מצגי שווא והסתרת מידע ביחס להיבטים רבים ומהותיים בפעילותה של יוטרייד. כך, בין היתר, הוצגו ללקוחות מצגים כוזבים ביחס לשימוש שייעשה בכספם, ביחס לפוטנציאל הרווח של השקעתם וביחס לניגודי עניינים המתקיימים בין הלקוחות לבין יוטרייד בפעילות המסחר.

בניגוד למצגים שהוצגו בפני הלקוחות ובניגוד למטרה שלשמה הופקד הכסף, רק חלק מכספי הלקוחות נותב בפועל למסחר. תחת זאת, שימשו כספי הלקוחות גם למימון הוצאות שוטפות של יוטרייד וחברות אחרות של טלמור ולביצוע השקעות שונות של טלמור מחוץ לישראל.

פעל לשיבוש חקירה

על רקע שימושים אלה נקלעה יוטרייד לקשיים כספיים והחלה במהלך של חתימה על עשרות הסדרי תשלום עם הלקוחות תוך שהסתירה מהלקוחות את מצבה הכספי של יוטרייד ואת העובדה שנעשה שימוש בכספי הלקוחות שלא למטרות מסחר. בנוסף, במקרים בהם השיבה יוטרייד כספים ללקוחות שדרשו זאת, עשתה זאת באמצעות כספים שגייסה מלקוחות חדשים.

בהכרעת הדין נקבע כי גם יסודות העבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות הוכחו במלואן אך טלמור זוכה מעבירה זו כיוון שהיא נבלעה בעבירת הגניבה בידי מורשה.

עוד נקבע בהכרעת הדין כי המסחר שיוטרייד ביצעה עבור לקוחותיה נעשה מבלי שהיה ליוטרייד או לטלמור רישיון ניהול תיקים ויוטרייד הוסיפה לסחור עבור הלקוחות גם אחרי שרשות ניירות ערך הורתה לה לחדול מיידית מפעילות המסחר ולאחר שיוטרייד התחייבה לעשות כן. על כך הורשע טלמור בניהול תיקי השקעות ללא רישיון.

בנוסף, השופט כבוב קבע כי אגב פעולות החקירה של רשות ניירות ערך, טלמור, אחותו שעבדה ביוטרייד ומנהל הטכנולוגיה של יוטרייד, ביצעו פעולות במטרה לשבש את פעולות ההעתקה של תיבות מייל ביוטרייד ולמחוק חומרים שהיו דרושים לחקירה.

טלמור עצמו אף נמנע מלהתייצב לחקירה ברשות ניירות ערך ופעל לטשטוש עקבות בחברות זרות בבעלותו. על כך הורשע טלמור בשיבוש מהלכי משפט ובאי קיום דרישה לפי חוק ניירות ערך. מנהל הטכנולוגיה ואחותו של טלמור הורשעו זה מכבר במסגרת הסדרי טיעון בעבירות של שיבוש מהלכי משפט וקשירת קשר לעוון.

__________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חאלד כבוב

__________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות