המשטרה: "עצרנו ארגון פשיעה בעכו העתיקה"

לטענת החוקרים חברי הכנופייה שנעצרו חשודים כי פעל כמבנה מאורגן ואלים בתחומי הסחר בסמים, אמל"ח, סחיטה באיומים ועוד. מבצע המעצרים צפוי להימשך כשבוע
דנה לווינסקי |
מעצר משטרתי, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

המשטרה פתחה הבוקר (יום ב') במבצע רחב היקף בעיר עכו שיימשך כשבוע ימים. במסגרת המבצע נעצרה בעכו העתיקה כנופיה שפעלה במבנה של ארגון פשיעה ממוסד ואלים בתחומי הסחר בסמים, אמל"ח, סחיטה באיומים, הלבנת הון, עבירות מס ועוד.

בכוחות פשטו עד כה על בתיהם של עשרות חשודים. בהמשך היום, יובאו מי מהחשודים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בחיפה.

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה משטרתית סמויה עם רשות המיסים שעניינה כנופיה של מחוללי פשיעה, תושבי עכו העתיקה הפועלים במבנה של ארגון פשיעה ממוסד ואלים.

במהלך החקירה בה הופעלו כלים חקירתיים רבים לרבות חקירות כלכליות, אמצעים טכנולוגיים ועוד עלו חשדות לכאורה לעבירות פליליות של סחיטה באיומים כנגד בעלי עסקים, משקיעים ויזמים בעיר עכו העתיקה, סחר בסמים, איומים, עבירות תקיפה, הנחת מטען חבלה ועוד.

על פי החשד, במהלך השנים האחרונות חברי הכנופייה הלבינו הון, הלוו בריבית והעלימו הכנסות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים תוך שימוש רב במזומן, צ'יינג'ים, חשבונות בנק ואף הברחת כספים לחו"ל והשקעתם שם.

כוחות משטרה גדולים

הבוקר, עם ההחלטה של מעבר לשלב הגלוי של החקירה פשטו למעלה מ-600 שוטרים על בתיהם של עשרות חשודים בעכו העתיקה וכן על עשרות בתי עסק במרכז הארץ בהם, בין היתר 12 נותני שירותים פיננסיים לשם מעצר ועיכוב החשודים וכן לתפיסת רכוש וממצאים.

במסגרת המבצע נעצרו תושבי עכו, ג'דידה מכר, חיפה, מזרעה ומעלות תרשיחא. במהלך החיפושים נתפסו סירות שפעלו במעגנה בעיר עכו, סוסים ועוד אשר שימשו על פי החשד לביצוע העבירות.

החשודים הועברו לחקירה במשרדי הימ"ר בחשד לעבירות של הנחת חומר נפיץ, סחיטה באיומים, תקיפה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, איומים, סחר בסמים, ביצוע חברות בארגון פשע, השמטת הכנסה, חוק איסור הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, עבירות של שירותים פיננסיים, מע"מ ועוד – כל אחד על פי חלקו בעבירות האמורות. בהמשך היום, יובאו מי מהחשודים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בחיפה.

מבצע רחב היקף זה יימשך כשבוע ימים במסגרתו יפעלו מאות שוטרים ולוחמים בהרכב כוח משתנה ברחבי העיר העתיקה בעכו לאכיפת צווי חיפוש בתחומי האמל"ח והסמים ולשם המשך הליווי החקירתי של הפרשייה המתנהלת כאמור לעיל. עוד יפעלו השוטרים בפריסת מחסומי דרכים במספר נקודות ההגעה והעזיבה לעיר העתיקה וממנה.


עורך דין פלילי פאדי אסעד

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות