12 חרדים נאשמים בהתפרצות ובהפרעה לעבודות הרכבת הקלה בי-ם

לנאשמים, תושבי הבירה וביתר עלית, בגילאי 19-26, מיוחסות עבירות של התפרעות והסגרת גבול במהלך ההפגנות ההמוניות שקיימו בסמוך לאתר העבודות על הרכבת ברחוב בר אילן
אייל חן |
התפרעות באתר העבודה על הרכבת הקלה בירושלים, החודש. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד 12 תושבי ירושלים וביתר עלית כבני 26-19, זאת לאחר שהתפרצו לאתר העבודה של פיתוח קו הרכבת הקלה בירושלים לפני כחודש. כתבי האישום מייחסים לנאשמים ביצוע עבירות של התפרעות, הסגת גבול כדי לעבור עבירה, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, הפרת הוראה חוקית והתקהלות אסורה.

על פי כתבי האישום, במהלך הפגנות המוניות שהתקיימו בסמוך לאתר העבודות לפיתוח קו הרכבת הקלה ברחוב בר אילן, נכנסו שניים מהנאשמים לאתר העבודות והתיישבו בתוך בור על מנת למנוע את המשך עבודות הפיתוח. וזאת למרות שנגד אחד הנאשמים היה קיים צו משפטי האוסר עליו להימצא באתר העבודות ולהשתתף בהתקהלות לא חוקית.

סירבו להזדהות

הנאשמים, שהחזיקו בידיהם טלית ותפילין למקרה שייעצרו, לא עזבו את המקום למרות קריאותיהם של השוטרים כי יתפנו מהמקום. לאחר זמן מה פונו הנאשמים על ידי השוטרים מאתר העבודות ונעצרו.

יום לאחר מכן התקיימה התפרעות המונית בסמוך לאתר העבודות לפיתוח קו הרכבת הקלה, במהלך ההתפרעות פרצו שלושה מהנאשמים לאתר העבודות, התיישבו בו וסרבו להתפנות ממנו. זאת, למרות שנגד שניים מהם היה קיים צו שעל פיו, בין היתר, חל עליהם איסור להגיע לאתר עבודות הרכבת הקלה.

הנאשמים, שהחזיקו בידיהם טלית ותפילין למקרה שייעצרו, פונו מהמקום ונעצרו. לאחר מעצרם, סרבו שניים מהנאשמים להזדהות בפני חוקרי המשטרה.

התפרעות והפרות סדר

כתב האישום שהוגש כעת מצטרף לכתבי אישום נוספים שהוגשו כבר בשבוע שעבר לבית משפט השלום בירושלים. אז הוגשו כתבי האישום נגד שמעון הורביץ, 23, אלעזר מרדכי חשין,24, יוסף ברנדוין, 30, ושמעון שפירא, 22, תושבי ירושלים וביתר עלית, וזאת לאחר שהתפרצו לאתר העבודה של פיתוח קו הרכבת הקלה בירושלים לפני כחודש.

על פי כתבי האישום, בזמן שהתבצעו עבודות חפירה באמצעות כלי הנדסה שונים באתר העבודה של הרכבת הקלה בבר אילן נכנסו שלושה מהנאשמים לאתר העבודה, הפריעו, דפקו על טרקטורים, צעקו וקיללו עובדים ועצרו את העבודות באתר העבודה למשך זמן ממושך. במסגרת ההתקהלות, התיישבו הורביץ וחשין, בתוך בור הנמצא באתר העבודה, תוך שהם מונעים מהטרקטור ושאר הכלים במקום להמשיך את עבודתם, כאשר סביבם מספר מתקהלים אחרים.

ברנדוין, כך לפי כתב האישום, ישב אף הוא על הקרקע סמוך לבור. השוטרים שהגיעו למקום הורו לנאשמים לקום מספר פעמים, ואמרו להם, ולשאר המתקהלים, כי הם מפריעים לעבודה באתר, אולם הנאשמים ויתר המתקהלים, התעלמו מהוראות השוטרים, המשיכו לשבת ולצעוק בקול "לא תהיה רכבת".

________________________________________

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות